جامعه

چگونه پرخاشگری حاصل از شرایط پاندمی کووید ۱۹ را کنترل کنیم؟

این روانشناس با اشاره به بیماری همه گیر کووید 19 و احتمال افزایش عصبانیت و پرخاشگری اظهار داشت: شرایط مختلف می تواند باعث خشم شود ، مانند تحت فشار قرار گرفتن ، تمسخر دیگران و … خشم در حال رشد است ، اما امروزه همه گیرهای کووید 19 ، کاهش حضور ، ترس و استرس افزایش اشتغال ، کاهش استراحت و غیره نیز شرایط را برای افزایش عصبانیت و پرخاشگری افزایش داده است ، بنابراین به تکنیک ها توجه کنید کنترل خشم می تواند موثر باشد.

گوهر جسنا انزانی در مصاحبه با تیتر اول ، وی با اشاره به پیچیدگی زندگی در عصر امروز به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و لزوم کسب مهارت برای حل مشکلات ، اظهار داشت: از جمله مهارت های مورد نیاز در عصر حاضر مهارت های زندگی است که علی رغم تأثیر بسیار زیاد در آرامش انسان ، نادیده گرفته می شود و نادیده گرفته می شود. ” واقع شده است

به گفته این روانشناس ، اکنون دستیابی به مهارت های زندگی به عنوان توانایی که می تواند به ما در رفتارهای مختلف و رفتار صحیح و حفظ آرامش در زمینه بیماری همه گیر Covid 19 بسیار مهم باشد ، بسیار مهم است. در اینجا نیز یکی از مهمترین م componentsلفه های مهارت های زندگی توانایی کنترل خشم است.

آنزانی با بیان اینکه عصبانیت یک احساس عاطفی است که از نظر جسمی و عاطفی بروز می کند ، افزود: عصبانیت یک واکنش طبیعی است و بدن در شرایطی که فرد دچار شکست می شود ، عصبانیت می تواند از یک ناراحتی خفیف تا یک احساس خشم شدید در مرحله شدید به نام پرخاشگری باشد. می توان گفت که عصبانیت یک احساس طبیعی است که اگر همچنان بروز کند و شدت آن افزایش یابد و بروز آن نامناسب باشد ، می تواند منجر به بیماری جسمی و مشکلات شود.

وی در مورد علائم خشم ، با اشاره به سه تغییر ادامه داد: در شروع خشم ، تغییرات فیزیولوژیکی یا علائم جسمی را مشاهده می کنیم که شامل انقباض عضلانی ، گشاد شدن مردمک چشم ، افزایش ضربان قلب ، تنفس سریع و تعریق و غیره ، تغییرات شناختی یا تغییرات ذهنی علائمی مانند خودداری از پذیرش اطلاعات جدید و سایر واژه ها ، تیرگی مغز و افزایش خطاهای ذهنی و غیره و همچنین تغییرات رفتاری مانند پرخاشگری ، سکوت ، عدم تماس چشمی و گریه.

انزنی معتقد است که رفتار یک فرد عصبانی متناقض است و گاهی عواقب جبران ناپذیری دارد. این اتفاق می افتد تا زمانی که بتوانیم خشم و عصبانیت زندگی را از بین ببریم و فقط به تدریج می توانیم آن را کنترل کنیم.

این روانشناس همچنین گفت: ما باید بتوانیم هنگام عصبانیت را تشخیص دهیم ، در طی یک ماه نسبت به همه علائم اولیه عصبانیت حساسیت نشان دهیم ، خصوصاً علائم جسمی ، و مراقب کدام یک از اولین علائم عصبانیت باشیم. اتفاقاً به آن حساسیت نشان می دهد.

وی با بیان اینکه به طور کلی افراد می توانند خشم را از سه طریق ابراز کنند ، ادامه داد: نحوه بیان خشم به طرق مختلف ، برخی افراد با رفتار انفعالی خشم را بروز می دهند و با کنترل آن نشانه ای از خشم ندارند. اما در عوض ، آنها عصبانیت را سرکوب می کنند ، بنابراین ممکن است علائم افسردگی و غم انگیز بیشتری را تجربه کنند.

انزنی ادامه داد: دیگران هنگام بروز عصبانیت رفتار پرخاشگرانه ای دارند که شامل علائم پرخاشگری شدید ، بلندگو ، فحش ، ضربات ، شکستن وسایل و آسیب رساندن به خود و دیگران است. دیگران علی رغم عصبانیت خود ، با آموزش مهارت های زندگی به خود و دیگران آسیب نمی رسانند. آنها با شناسایی احساسات و کنترل افکار خود خواسته های خود را بر این اساس بیان می کنند. آنها همچنین رفتاری را نشان می دهند که ناقض حقوق خود و طرف مقابل نیست.

به گفته این روانشناس ، عصبانیت یک واکنش عاطفی و عصبانیت طبیعی است ، اما پرخاشگری یک واکنش نامناسب و یک واکنش غیرمعمول است.

انزانی اظهار داشت: گاهی اوقات عدم آگاهی از عوامل محیطی باعث افزایش عصبانیت می شود ، بنابراین برای افراد مهم است که عواملی مانند توجه به تلویزیون با صدای بلند یا نور نامناسب را به عنوان عوامل محیطی که بر عصبانیت تأثیر دارند ، کاهش دهند. .

وی پیشنهاد کرد: وقتی عصبانی هستیم ، خصوصاً اگر اولین علائم را داریم ، باید به دیگران بگوییم که عصبانی هستیم و بعداً می توانیم مکالمه را در مورد موضوع به تعویق بیندازیم. مطمئناً باید زمان مناسب صحبت را به طرف مقابل یادآوری کنید تا او بداند چه زمانی می تواند با شما صحبت کند تا بتوانید آرام باشید.

وی گفت: افراد می توانند این تمرینات را هر روز انجام دهند ، به اتاق های آرام بروند ، راحت بنشینند یا بخوابند ، چشمان خود را ببندند و سعی كنند نفس عمیق بكشند. ذهن و بدن خود را آرام کنید.

وی افزود: علاوه بر این ، وقتی عصبانی و خشمگین هستیم ، می توانیم نامه ای به شخصی که از او عصبانی هستیم بنویسیم ، آن را از نامه برای خود بخوانیم گویی که آن را برای همان شخص می خوانیم و در آخر نامه را دور بریزیم ، بنابراین به کاهش خشم کمک می کنیم. و صلح را افزایش دهیم. ” ما انجام می دهیم

وی معتقد است که افراد می توانند با ذکر فعالیت ها و سرگرمی های مورد علاقه خود به افزایش آرامش روانی خود کمک کنند. همچنین می توانید هر شب قبل از خواب دوش بگیرید تا آرامش خود را افزایش دهید. از طرف دیگر گوش دادن به موسیقی بی کلام با چشمان بسته و نفس کشیدن عمیق ، صحبت با مشاوران ، ورزش ، گفتگوی مثبت با خود ، کاهش حواس پرتی ، خواندن و حل جدول به آرامش بیشتر شما کمک می کند.

انزنی با اشاره به تأثیر دعا و تشکر در صلح و کاهش خشم و پرخاشگری اظهار داشت: افراد باید از کمال گرایی پرهیز کنند ، از عقاید غلط خود قدردانی کنند ، از اثرات راه رفتن ، نوشتن و تکرار جملات مثبت غافل نشوند ، همچنین توجه داشته باشید که برنامه های خود را بدانید و افزایش مهارت های نه گفتن و زندگی در حال حاضر می تواند به آنها کمک کند.

این روانشناس در پایان گفت: امروز به دلیل همه گیری کوید 19 ، نقش افراد بسیار پیچیده شده است ، از طرف دیگر ترس و افزایش همدلی و دیدار با نزدیکان کاهش یافته است ، بنابراین می توانید فنون مذاکره ، همدلی ، کنترل استرس و … را بیاموزید و از خود و خانواده خود بیشتر محافظت کنید. برای دیدن آرامش بیشتر و خشم و پرخاشگری کمتر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا