ورزش و نشاط

بن افلک فیلم «ایر» را می‌سازد

با الهام از اتفاقات واقعی؛

«بن افلک» بازیگر و کارگردان آمریکایی قرار است فیلمی با الهام از اتفاقات واقعی بسازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک دهه بعد از کسب اسکار بهترین فیلم، بن افلک بار دیگر روی صندلی کارگردان می‌نشیند تا فیلم دیگری با الهام از اتفاقات واقعی بسازد.

او کارگردان فیلم «ایر» است. در این فیلم فیل نایت، موسس شرکت محصولات ورزشی نایکی، هم حضور دارد.
بن افلک در پاسخ به این سوال که چه چیزی او را متقاعد کرد تا این فیلم را بسازد گفت: «فکر می‌کنم ساخت ان فیلم مثل هدفی که هنگام ساختن یک استودیوی فیلمسازی متفاوت داشتیم است.»

او افزود که می‌خواسته فیلمی بسازد که مردم دوستش داشته باشند، فیلمی که درباره انسان‌هایی است که با گفتگو با هم کارشان را پیش می‌برند.

منظور او استودیوی فیلمسازی آرتیستس ایکوییتی است که به تازگی آن را به رفیق دیرینه خود مت دیمون تاسیس کرده است.

هدف این استودیوی فیلمسازی دادن سهم برابر از عایدات فروش فیلم به تمام شرکت کننده‌های ساخت فیلم است. این دقیقاً شبیه اتفاقی است که در فیلم «ایر» می‌افتد، آنجا هم مایکل جردن، قهرمان افسانه‌ای بسکتبال آمریکا و مادرش دلرویس طی یک قرارداد تاریخی با شرکت نایکی توانستند در سود فروش هر کتانی ایر جردنی که این شرکت می‌فروخت سهیم شوند.

افلک گفت: «این دو تا اتفاق شباهت‌های خیلی زیادیبه هم دارند و تم‌های زیادی در آن‌ها هست که جاری هستند. ما سعی کردیم که قوانین را بشکنیم وکاری کنیم که با بقیه فرق دارد و با عدالت بیشتری به دیگران سهم بدهیم؛ و آرمان‌های زیادی داریم و امیدوارم که در این راه موفق باشیم، حتی به اندازه یک هزارم موفقیت نایکی و مایکل جردن.»

لازم به ذکر است که فیل نایت، بنیاگزار شرکت لوازم ورزشی نایکی، کتاب زندگینامه خود به نام Shoe Dog را در سال ۲۰۱۶ نوشت، که با استقبال بسیار زیادی در سراسر دنیا مواجه شد، به طوری که بیل گیتس و وارن بافت دو تن از ثروتمندترین افراد دنیا این کتاب را بی نظیر خواندند. این کتاب با عنوان «کفش باز» توسط سعید کلاتی به فارسی ترجمه و توسط نشر هیرمند در بازار ایران منتشر شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا