بهترین های کسب و کارعمومی

بهترین مارک چوب بیلیارد

انواع چوب بیلیارد

اول از همه، وجه تمایز اساسی چوب های بیلیارد بستگی به نوع بازی شما دارد. این ممکن است گیج کننده به نظر برسد: در واقع شما می توانید با یک چوب اسنوکر خوب برای بازی بیلیارد استفاده کنید یا برعکس. بسیاری از ویژگی های تعیین کننده چوب ها در طول تاریخ رشد کرده اند. با این حال توصیه می کنیم از مرجع مناسب برای بازی مورد نظر استفاده کنید.پس بیایید ابتدا به سه نوع بازی ذکر شده نگاهی بیندازیم.

امروزه بیلیارد محبوب ترین بازی در بیشتر کشورها است: 15 توپ رنگی با اعداد 1-15 (7 توپ “راه راه”، 7 “توپ یک رنگ” و 1 توپ سیاه) در شش سوراخ بازی می شود. بازی بیلیارد این ویژگی را دارد که متخصصان نه تنها از یک چوب، بلکه تا سه چوب هم استفاده می‌کنند.

چوب های بیلیارد همیشه از چوب درخت افرا ساخته می شود. اما می توان آنها را از چوب های کاملاً متفاوت نیز ساخت. این خصوصیت هیچ مزیتی برای بازی ندارد، اما برای حمل و نقل آسان مفید است. بنابراین چوب بیلیارد خانگی معمولا یک تکه هستند، زیرا نیازی به جابه جایی خاصی ندارند.

چوب برک

چوب های break معمولا دارای قسمت بالایی از افرا و قسمت پایینی از چوب های مختلف است. از آنها برایقققققق ضربه سخت تر و کنترل شده تر استفاده می شود. چوب های برک یک برش کمی متفاوت (به اصطلاح “مخروطی”) در قسمت بالایی دارند و معمولاً یک نوک پلاستیکی دارند.

چوب جامپ

این نوع محصول از چوب های خاصی هستند که به وسیله آنها می توان توپ اصلی را به گونه ای پرش داد که مطابق با قوانین باشد. در بیلیارد، پرش از روی توپ های “همپوشانی” مجاز است، به شرطی که قوانین را رعایت کنید و به جای “بلند کردن” توپ اصلی از پایین، از بالا ضربه بزنید. چوب های جامپ بسیار کوتاه‌تر از چوب های بازی معمولی هستند، زیرا هنگام پرش باید به توپ ضربه محکمی بزنید. چوب جامپ کلاسیک حدود 105-107 سانتی متر طول دارد و معمولاً به دو قسمت تقسیم می شود تا در یک جعبه استاندارد در کنار سایر چوب ها قرار گیرد. برخی از چوب های جامپ از چندین بخش تشکیل شده‌اند، بنابراین بسته به نوع پرش، طول‌های مختلف را می‌توان ترکیب کرد. قسمت های بالایی بیشتر از چوب افرا کلاسیک ساخته شده است. برای به حداکثر رساندن اثر و اجازه دادن به توپ برای پرش به راحتی و کنترل شده ساخته شده اند. در چوب های جامپ حلقه بیشتر از موادی مانند کربن یا باکلیت ساخته شده است. نوک بسیار سفت معمولاً از باکلیت یا فنولیک نیز ساخته می شود.

چوب برک جامپ

همانطور که از نام این چوب پیداست، ترکیبی از ویژگی های چوب برک و جامپ می باشد. به عنوان یک قاعده، چوب های برک جامپ از سه بخش تشکیل شده‌اند. علاوه بر تقسیم مرکزی، قسمت پایینی را نیز می توان دوباره تقسیم کرد. با برداشتن قسمت پشتی یا برداشتن قسمت میانی، معمولاً می توانید دو متغیر مختلف ایجاد کنید که بسته به موقعیت می توان از آنها استفاده کرد.برک جامپ راه‌حلی عالی برای کسانی مناسب است که تجهیزات زیادی با خود حمل نمی‌کنند و همچنان می‌خواهند برای همه موقعیت‌های بیلیارد مجهز باشند.

چوب خانگی 1 تکه

در بسیار از کلوپ ها و یا باشگاه ها می‌توانید چوب های یک تکه را پیدا کنید که به آن چوب های خانگی می‌گویند. از آنجایی که معمولاً نیازی به جابه جایی ندارند، هیچ تقسیم بندی وجود ندارد و چوب ها به صورت یک تکه باقی می مانند. به صورت کلی، چوب های یک تکه در بیلیارد کیفیت بسیار ساده ای دارند و نمی توان آنها را با چوب های دو تکه مقایسه کرد.

پیش از آن که چوب اسنوکر یا بیلیارد طراحی شود، برای انجام بازی های شبیه به بیلیارد، از وسیله ای شبیه به چماق یا گرز با انتهای فلزی یا چوبی استفاده می شد. این وسیله توپ ها را به سمت جلو حرکت می داد اما کنترل آن کمی دشوارتر از چوب های اسنوکر فعلی بود. با استفاده از چماق نمی شد ضربات دقیق و مناسبی به توپ زد و این مسئله نیاز به یک وسیله بهتر را ایجاد می کرد. به همین خاطر امروزه برای انجام بازی هایی مثل اسنوکر و بیلیارد، از چوب استفاده می شود که گاهی به جز چوب، جنس فایبرگلس، کربن و گرافیت دارد. ارزان ترین قیمت میز بیلیارد  و بهترین کیفیت میز بیلیارد مدل X در فروشگاه آنلاین و ارسال به کل کشور. مشاهده کنید

ابعاد چوب بیلیارد

برای ساخت چوب های بیلیارد ابتدا باید ابعاد مورد نظر را در اختیار داشت و با توجه به این ابعاد مراحل ساخت آن را ادامه داد. به صورت کلی طول استاندارد چوب های بیلیارد ۱۴۷ سانتی متر می باشد و بخش اعظم آن را قسمت نوک تشکیل داده است. به جز نوک، بدنه و دسته هم دیگر بخش های تمام چوب های بیلیارد هستند و روی هم رفته چوب های بیلیارد مرسوم را می سازند. قسمت جلوی نوک معمولا از جنس کائوچو است و قسمت کم پهنا و بلند میانی را بدنه می نامند؛ قسمت بدن معمولا صاف و صیقلی است و می توانید بخش های مختلف چوب های بیلیارد را در تصویر زیر مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا