استان ها

چطور در قرنطینه کرونایی سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کنیم؟

به گفته Born؛ شاید چند ماه پیش ، هیچ کس در جهان حتی فکر نمی کرد که ویروس نانومتر می تواند تمام بشریت را تسخیر کند. به طوری که همه فعالیت های روزمره مختل شده و همه افراد با قوانین جدید قرنطینه می شوند تا از شیوع بیماری در خانه هایشان جلوگیری کنند.

شرایط آسان نیست اقامت طولانی مدت در خانه و دشواری های آن ، که حتی گاهی اوقات به حدی می رسد که افسردگی را از یک سو و ترس و اضطراب را از طرف دیگر ، یا وسواس با دیگران و وسواس پا را ، همه شسته و ضد عفونی می کند. مردم جهان دوران سختی را پشت سر می گذارند.

با وجود شرایط دشوار ، روش های بسیار ساده ای برای بهبود وضعیت وجود دارد تا بدن و ذهن ما را سالم نگه دارد. تغذیه مناسب ، خواب کافی و فعالیت بدنی کلید سالم ماندن است.

ورزش در قرنطینه کار سختی نیست

با شیوع ویروس کرونا ، کلوپ ها به یکی از اولین مکان های بسته شدن تبدیل شدند و فعالیت بدنی به یک چالش خاص تبدیل شد ، در خانه و بیرون از خانه ماندن. لازم به ذکر است که سطح پایین فعالیت بدنی و سطح پایین فعالیت بدنی نیز می تواند بر سلامت ، رفاه و کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد و قرنطینه در خانه نیز می تواند باعث استرس شود و سلامت مردم را تحت تأثیر قرار دهد ، اما تحت این شرایط فعالیت های بدنی و تکنیک های آرام سازی می تواند ابزاری ارزشمند برای آرامش شما باشد و به حفظ سلامت در این مدت کمک کند.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​در هفته یا 75 دقیقه فعالیت بدنی با شدت بالاتر یا ترکیبی از اینها ، حتی در خانه های کم جمعیت و با تجهیزات کم نیز داشته باشید. این سازمان در مورد قرنطینه فعال هشدار می دهد:

در طول روز استراحت کوتاهی داشته باشید. هنگامی که برخی فعالیت ها مانند رقص ، بازی با کودکان و انجام تکالیف از قبیل نظافت و باغبانی و سایر فعالیت های مشابه مانند شروع فعالیت بدنی را شروع می کنید ، بدن گرم می شود.

– یک جلسه ورزشی آنلاین را دنبال کنید. بسیاری از این کلاس ها رایگان هستند و به راحتی در اینترنت یا YouTube پیدا می شوند. اگر تجربه ای در این تمرینات ندارید ، مراقب باشید و سعی کنید در صورت محدودیت جسمی از بدن خود مراقبت کنید و آسیبی به بدن خود وارد نکنید.

– پیاده روی نکته مفید دیگری است. حتی پیاده روی یا نشستن در فضاهای کوچک نیز می تواند به شما در حفظ فعالیت کمک کند. اگر با کسی صحبت می کنید به جای نشستن در خانه بایستید یا راه بروید. اگر تصمیم به پیاده روی یا ورزش دارید ، حتماً حداقل یک متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید.

هر زمان که ممکن است حداکثر اجرا شود ، باید این چهار م componentsلفه را داشته باشید. در حالت ایده آل ، سعی کنید هر 30 دقیقه بایستید. در طول این فعالیت های فراغت ، فعالیت های شناختی هیجان انگیز مانند مطالعه کتاب ، بازی های رومیزی و پازل را در اولویت قرار دهید. آرام باش مراقبه و تنفس عمیق می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

غذای مناسب وجود دارد

بدون واکسن ، هیچ یک از ما نمی توانیم خطر ابتلا به ویروس کرونا را نادیده بگیریم ، که به گفته کارشناسان 18 تا 24 ماه طول خواهد کشید.

اما خوردن سالم و نوشیدن آب کافی نه تنها برای سلامت جسمی بلکه برای سلامت روان نیز مهم است. مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی سالم خطر بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و چاقی و همچنین افسردگی و اضطراب را کاهش می دهد.

نیازی نیست که از رژیم غذایی خاصی پیروی کنید ، فقط از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید زیرا سرشار از قند هستند.

بهترین غذا برای سلامت روان ما سالم ترین غذا است. کربوهیدرات های پیچیده موجود در میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل منبع مهمی برای تغذیه مغز ما هستند. زیرا آنها به تدریج انرژی خود را آزاد می کنند.

یک رژیم متعادل در حالت ایده آل شامل انواع مواد غذایی سرشار از ویتامین های A ، B ، C ، D و E و همچنین مواد معدنی آهن ، روی و سلنیوم است.

ویتامین های گروه B موجود در سبزیجات سبز مانند کلم بروکلی و اسفناج ، لوبیا ، موز ، تخم مرغ ، مرغ ، ماهی و چغندر برای مغز ما مهم هستند و حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث شادی ، سروتونین و دوپامین می شوند. کمبود B6 ، B12 و فولات (B9) می تواند باعث افسردگی شود.

مراقبت های بهداشتی روده مسئله مهم دیگری است. زیرا تحقیقات نشان می دهد که سلامت روده تأثیر بسزایی در روحیه و رفتار ما دارد. پروبیوتیک ها در غذاهای تخمیر شده می توانند التهاب را کاهش دهند و باعث بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی ما شوند.

سازمان بهداشت جهانی همچنین به شما یادآوری می کند که برای مقابله با استرس ویروس کرونا از سیگار ، الکل یا سایر داروها استفاده نکنید و در صورت ناراحتی ، با پزشک یا مشاور خود مشورت کنید.

خواب خوب یکی از مهمترین کلیدهای سلامتی است

خواب برای بدن ما برای بازسازی سلول ها ، پاکسازی سموم ، تثبیت حافظه و پردازش اطلاعات ضروری است. شواهد خوبی وجود دارد که بی خوابی می تواند تأثیرات زیادی بر سلامتی بگذارد و بر بهزیستی روانشناختی و حتی هوش هیجانی ما تأثیر بگذارد. همچنین می تواند خطر بیماری های مزمن مانند دیابت ، چاقی و بیماری های قلبی را افزایش دهد.

مانند برنامه های غذایی ، شغلی و فعالیت بدنی ، حفظ خواب طبیعی برای سلامتی مهم است. برای بیشتر افراد شش تا نه ساعت در شب کافی است. خوابیدن و بیدار شدن از خواب در هر ساعت در هر ساعت می تواند به شما در طبیعی ماندن و برنامه ریزی بهتر زمان کمک کند.

اگر پس از خواب سرگیجه دارید ، در خواب مشکل دارید ، سعی کنید میزان خواندن خود را به ساعات قبل از خواب محدود کنید. محدودیت در نمایش صفحه در شب نیز می تواند کمک کند ، زیرا قرار گرفتن در معرض نور در شبکیه چشم می تواند کیفیت خواب را مختل کند.

جامعه شما را نجات خواهد داد

اکنون بیش از هر زمان دیگری ، ما به دوستان خود نیاز داریم. شواهد نشان می دهد که تعاملات اجتماعی به اندازه رژیم ، ورزش و خواب برای سلامتی ما مهم است.

اگرچه در حین قرنطینه نمی توانید به مهمانی بروید ، مهمان دعوت کنید یا به پیک نیک بروید ، اما لزوماً همه تعاملات اجتماعی به صورت شخصی انجام نمی شود. سعی کنید این تعاملات را با تماس های ویدیویی ایجاد کنید. حتی می توانید یک شام مجازی بخورید یا با هم تکالیف انجام دهید ، مانند کاردستی یا نقاشی.

اگرچه به نظر می رسد جهان امروز فقط در مورد یک موضوع صحبت می کند ، انزوای اجتماعی اجباری نیز می تواند فرصت خوبی برای جدا شدن از اخبار برای بسیاری از افراد باشد.

دکمه بازگشت به بالا