جامعه

از «معارفه رییس پلیس جدید کشور» تا «مدت زمان قرنطینه کرونایی‌های موج هشتم»

سردار احمدرضا رادان که روز شنبه 26 دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی منصوب شد، امروز طی مراسمی رسماً فعالیت خود را به عنوان «پلیس جدید» آغاز کرد. رئیس دولت» و از برنامه خود به عنوان معمار آینده صحبت کرد.

به گزارش تیتر اول، مراسم معارفه و تجلیل از فرمانده پولیس کشور بعد از ظهر امروز با حضور تعدادی از مقامات لشکری ​​و دولتی در مقر فرماندهی فراج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی کل قوا حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد.

در ادامه از سردار راضان فرمانده فرج توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و از سردار حسین اشتری فرمانده سابق فرج با اهدای لوح تجلیل شد.

رئیس ستاد کل ارتش، سرلشکر باقری، امیر موسوی رئیس ارتش، احمد وحیدی وزیر کشور، سرلشکر رحیم صفوی، دستیار فرمانده کل ارتش، سردار اشتری، فرمانده سابق فرج، سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده سابق فرج، حجت‌الاسلام خطیب، وزیر کشور اطلاعات و… .

فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این مراسم شرکت کردند.

همچنین فرمانده سابق فرج در پایان ماموریت خود ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای هشت سال اخیر فرج از مردم، مسئولین و مقام معظم رهبری بابت کوتاهی و اشتباهات احتمالی عذرخواهی کرد. بخشش

همچنین سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید فرایه اظهار داشت: نیروی انتظامی با قدرت از امنیت، منافع ملی، هویت و مردم دفاع کرده است. و شب، برای بیش از 110 روز. با صبر و درایت امنیت را به کشور بازگرداندند و بر دهان کسانی سیلی زدند که با جنگ تلفیقی می خواستند کشور را به دردسر بیاندازند.

بیماران موج هشتم کرونا چند روز باید در قرنطینه نگهداری شوند؟

به گزارش تیتر اول، یک هفته از ورود ما به موج هشتم کرونا می‌گذرد و در شبانه‌روز گذشته ۱۳۵ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند. در چنین شرایطی بر اساس توصیه های متخصص، بیماران باید بسته به شدت و ضعف علائم به مدت 5 تا 10 روز قرنطینه شوند.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

بیماران موج هشتم کرونا چند روز باید در قرنطینه نگهداری شوند؟

ما رسما در موج هشتم قرار داریم و اگرچه مردم مانند موج اول دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، اما نباید کرونا را دست کم گرفت.

در حال حاضر شهرهایی با وضعیت قرمز مانند هفته های گذشته صفر هستند و تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی از چهار شهر به هفت شهر افزایش یافته است. همچنین تعداد شهرهای دارای وضعیت زرد از 62 شهر به 101 شهر افزایش یافته است، در حالی که شهرهای دارای وضعیت آبی که از نظر کرونا شهرهای عادی محسوب می شوند، از 382 شهر به 340 شهر کاهش یافته اند.

بر این اساس، کمیته علمی کشوری رسیدگی به معضل کرونا در جلسه اخیر خود در خصوص وضعیت موج هشتم و انواع جدید کرونا به مردم توصیه کرد در تجمعات شلوغ و سرپوشیده از ماسک استفاده کنند و همچنین اقدامات حفاظتی بهداشتی از جمله اجتماعی را توصیه کردند. فاصله گرفتن فاصله گذاری، ضدعفونی دست و انجام … مثل قبل.

در عین حال افرادی که دارای علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بی حالی و ضعف، علائم گوارشی و غیره هستند، باید توجه داشته باشند که ممکن است به کرونا و زیرسویه های جدید Omicron مبتلا باشند. بنابراین بر اساس توصیه های علمی باید حداقل پنج روز در خانه در قرنطینه بمانند و استراحت کنند. به افرادی که علائم شدیدتری دارند توصیه می‌شود به مدت یک هفته تا 10 روز قرنطینه شوند و در صورت تداوم یا بدتر شدن علائم باید با پزشک یا مرکز پزشکی مشورت کنند.

کاهش محسوس دما در کشور

از امروز تا جمعه (19 تا 23 دی ماه) کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود. با توجه به نفوذ هوای سرد، خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی محتمل است و در این راستا سازمان هواشناسی هشدار نارنجی رنگی صادر کرده است.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور، دمای هوا در شمال شرق کشور از 10 تا 15 درجه و شمال غرب و شرق کشور 7 تا 10 درجه کاهش می یابد. درجه.

وی همچنین از پیش بینی وقوع سیل در سه استان بوشهر، فارس و خوزستان پس از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و به کوهنوردان توصیه کرد به دلیل لغزنده بودن جاده ها و برف از تردد به کوه ها و مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. پاس های پوشیده شده را انجام نده

همچنین از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی افزایش ابر، بارش برف و باران همراه با وزش باد و کاهش محسوس دما در تهران دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۳۰ دی) ابری همراه با بارش باران و برف و در نقاطی تا چند ساعت وزش باد پیش بینی می شود.

امسال زاد و ولد 4 درصد کاهش می یابد/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

آمارها از کاهش تولد فرزندان از ابتدای امسال تا فصل پاییز حکایت دارد.

در حالی که بیش از یک سال از تصویب و ابلاغ قانون حمایت و ترویج زایمان از خانواده و جوانان می گذرد، تعداد ولادت های ثبت شده در 9 ماهه امسال 4 مورد کاهش یافت. درصد یا به عبارتی کاهش بیش از 33 هزار نفری نسبت به مدتی که در سال گذشته با آن مواجه بوده است.

به گزارش تیتر اول، با وجود اینکه هنوز سه ماه تا پایان سال باقی مانده و مشخص نیست امسال نسبت به سال گذشته تعداد موالید کمتر یا بیشتر خواهد شد. اما آنچه از کاهش تعداد فرزندان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد، نشان می دهد که فرزندآوری در کشور ما تنها یک مقوله اقتصادی نیست و شاید حتی یک عنصر فرهنگی است. در بعضی موارد. اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، به گفته محققان، در برخی مناطق مرفه که ساکنان آن با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم نمی کنند، شاهد کاهش نرخ زاد و ولد هستیم.

فعالیت 32 هزار زن مدیر در آموزش و پرورش

به گفته رابعه امامی رضوی، مشاور امور بانوان وزارت آموزش و پرورش، 480 هزار بانوی فرهنگی در حوزه های مختلف در کشور مشغول به کار هستند که از این تعداد 32 هزار نفر در سطوح مختلف مدیریتی از مدیران ارشد گرفته تا مدیران عملیاتی، پایه و میانی فعالیت می کنند. مدیران..

وی با بیان اینکه رویکرد ما در امر آموزش و پرورش، ارتقای کمی رهبران زن نیست، بلکه شایسته سالاری، شایسته سالاری و ارتقای جایگاه زنان در مناصب مختلف مطرح و با جدیت اجرا می شود، گفت: اگر زنان به آن سطح از شایستگی برسند، باید زمینه را فراهم کنیم. مبنایی برای آن انجام دهید و حمایت کنید، خواهیم دید که موثرتر خواهند بود.

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت می شود

حجت الاسلام رئیس کمیته ساخت و ساز شورای شهر تهران و المسلمین آقامیری از برنامه شهرداری تهران برای جایگزینی 500 هزار موتورسیکلت برقی با موتورهای آلاینده خبر دادند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برای خرید موتورسیکلت برقی که در حال مذاکره با بانک ها هستند، فرصت هایی را فراهم می کند، گفت: خرید موتور سیکلت نباید برای خانواده ها سربار باشد. البته طرح آن هنوز کامل نشده است، اما این فرصت را برای ساکنین فراهم می کند تا موتورهای آلاینده خود را با موتورسیکلت های برقی جایگزین کنند.

لیست فعلی ساختمان های ناایمن شهر تهران فقط از دید سازمان آتش نشانی است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران معتقد است: لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران که مدت هاست در رسانه ها دست به دست می شود، تنها مربوط به بررسی از نگاه آتش نشانان است.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه فهرستی از ساختمان‌های دارای حریق و سایر جنبه‌های ایمنی در سطح شهر وجود ندارد، گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط ۲۲ تیم، فهرست مربوط به بررسی است. در تمام جنبه های امنیتی تهیه شده است، اظهار داشت: لیستی که مدت هاست در رسانه ها منتشر شده است صرفاً مربوط به بررسی از دید آتش نشانان است که 129 ساختمان بوده که 10 مورد آن با اقدامات ایمنی کاهش یافته است. در ساختمان های فردی گرفته شده است.

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی تیتر اول:

امسال زاد و ولد 4 درصد کاهش می یابد/ چرا «ثروتمندان» بچه دار نمی شوند؟

بارش برف و باران در کشور ادامه دارد/ کاهش 7 تا 15 درجه ای دما خواهد بود

500 هزار موتور برق جایگزین موتورهای آلاینده پایتخت/ رایزنی با بانک ها برای ارائه تسهیلات

کاهش روزهای مرگ و میر کرونا و نشانه های موج هشتم

3 استان پرخطر پس از ورود سامانه بارشی/ بیشترین کاهش دما در شمال شرق کشور

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا