سلامت و تندرستی

چرا نباید سر را به پنجره هواپیما تکیه داد؟l سوراخ خونریزی هواپیما کجاست؟

این سوراخ به تنظیم فشار وارد شده از کابین خلبان به شیشه‌های پنجره کمک می‌کند و تضمین می‌کند که در صورت شکستن پنجره، ابتدا شیشه بیرونی سقوط می‌کند. بنابراین بهتر است به هیچ وجه به این سوراخ دست نزنید و آن را نپوشانید تا زمانی که در هوا هستید بتواند کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

دلیلی جالب برای سوراخ کوچک شیشه پنجره هواپیما

دلیلی جالب برای سوراخ کوچک شیشه پنجره هواپیما

به نظر می رسد این اطلاعات که اخیرا در فضای مجازی دست به دست می شود، ذهن کاربران را به خود مشغول کرده است. بسیاری اعتراف کردند که تا به حال هرگز متوجه این سوراخ ها نشده بودند و برخی دیگر این سوال را مطرح کردند که اگر همه مسافران سوراخ ها را مسدود کنند چه اتفاقی می افتد.

زمانی که این اختراع توسط شرکت آلمانی DaimlerChrysler Aerospace Airbus در سال 1997 به ثبت رسید، توضیح داده شد که این کانال هوا به حفظ فشار اتمسفر خارجی در داخل پنجره ها کمک می کند.

در داخل هواپیما، هوا توسط موتورهایی فشرده می شود که هنگام حرکت از طریق یک سری فن، آن را فشرده می کنند. برای حفظ فشار کابین حتی در ارتفاعات بالا، این هوای ورودی توسط یک دریچه دمنده در کابین نگه داشته می شود که شبیه باد کردن لاستیک است. هوای پرفشار به داخل کابین پمپ می شود و این هوا از فشرده سازی موتورها به وجود می آید.

دلیلی جالب برای سوراخ کوچک شیشه پنجره هواپیما

سنسورها فشار داخل کابین را اندازه گیری می کنند و این دریچه هوا را تا حدی که این فشار کنترل می شود آزاد می کند. این دریچه زمانی که هواپیما ساکن است باز است و تنها زمانی که هواپیما از زمین بلند می شود شروع به بسته شدن می کند.

به دلیل کمبود اکسیژن در ارتفاع، هواپیما باید تحت فشار باشد تا برای مسافران راحت و ایمن باشد. فشار پایین نقطه جوش بدن را کاهش می دهد که می تواند باعث جوشیدن خون و اشک شود.

هواپیماها آنقدر بالا نمی روند، اما معمولاً بالاتر از قله اورست پرواز می کنند و هوای کابین را از موتورهای خود می گیرند. این موتورها وقت خود را صرف فشرده‌سازی هوای جلوی هواپیما برای ایجاد نیروی رانش می‌کنند، اما در این فرآیند مقداری از آن هوا را به بیرون می‌برند، رطوبت را جذب می‌کنند و برای ایجاد فشار به داخل کابین پمپ می‌کنند.

دلیلی جالب برای سوراخ کوچک شیشه پنجره هواپیما

فشار داخل هواپیما بیشتر از بیرون است و این تغییرات فشار باعث می‌شود که افراد هنگام پرواز در گوش‌های خود احساس گرفتگی کنند. برای کنترل این فشار، پنجره های هواپیماهای تجاری معمولاً از سه شیشه بیرونی، میانی و داخلی ساخته می شوند و از شیشه و اکریلیک ساخته می شوند.

این سوراخ های کوچک به کنترل اختلاف فشار کمک می کند و آن را به جای شیشه داخلی به شیشه بیرونی هدایت می کند. بدون این سوراخ تمام فشار داخل کابین به شیشه داخلی می رود. اگر این فشار در شیشه منفجر شود، قاب داخلی همچنان آنقدر قوی است که بتواند فشار را تحمل کند.

227227

دکمه بازگشت به بالا