اقتصادی

از اعلام قیمت مصوب مرغ تا مشروط شدن ترخیص شیرخشک

در هفته جاری اخبار مهمی در حوزه کشاورزی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به افزایش قیمت مرغ گرم مصوب، شرایط ترخیص شیر خشک و راه اندازی سامانه ستکاوا اشاره کرد.

به گزارش تیتر اول، این هفته با خبر سامانه پرورش قرارداد و راه اندازی سامانه ستکاوا آن آغاز شده. وزیر جهاد کشاورزی در روز جهانی غذا از راه اندازی سامانه ای خبر داد که بر اساس آن کشاورزان می توانند برای کشت قراردادی گندم اعلام آمادگی کنند و سرمایه های خود را دریافت کنند.

وی همچنین از ارسال مستقیم مرغ به فروشگاه ها در قالب سامانه ستکاوا خبر داد و گفت: بر اساس تدابیری که برای تمامی خرده فروشی ها در نظر گرفته شده است، فروشگاه های زنجیره ای می توانند در مرحله اول سفارش خود را برای دریافت مرغ منجمد در سامانه در صورت نیاز ثبت کنند. و سپس مرغ داغ به زودی اضافه می شود.

خریدن «میوه اولویت ملت نیست» دیگر پست این هفته بود. کارشناسان بازار میوه معتقدند به دلیل فراوانی، تنوع محموله ها و البته کاهش توان اقتصادی مردم، میوه ها در اولویت مردم نبودند. در آنلاین ماه خرید کنید و این باعث رکود بازار شده است.

پست دیگری در این هفته منتشر شد مشروط این حذف شیر خشک بچه بود. رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان پودر بچه در گفت وگو با تیتر اول، اظهار کرد: قانونی در مجلس به تصویب رسیده که بر اساس آن مالیات بر ارزش افزوده پودر بچه و عوارض گمرکی آن کاهش یابد، اما این قانون به هیچ وجه انجام نشده است. هنوز به تصویب رسیده است. به دولت ابلاغ می شود و در صورت تحویل فوری این قانون به گمرک در صورت عدم ابلاغ ممکن است واردکنندگان مشمول ماده 7 گمرک شوند.

عوض شدن قیمت مصوب مرغ گرم 63 هزار تومان بود که یکی از مهمترین اخبار منتشر شده در این بخش است. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، با توجه به افزایش هزینه های تولید و تداوم تولید، قیمت مصوب مرغ گرم از 59 هزار و 800 تومان به 63 هزار تومان افزایش یافت.

هست آیا تعویض نهاده های دامی با گوشت به نفع کشاورزان خواهد بود؟ این هفته نیز خبری منتشر شد. وزارت جهاد کشاورزی چندی پیش اعلام کرد که به منظور تامین گوشت قرمز از منابع داخلی و کاهش هزینه های تولید برای تولیدکنندگان دام سبک و سنگین، ترخیص در قالب تولید قراردادی اجرا می شود. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک شرط دولتی معتقد است اگر مواد اولیه به قیمت بازار در اختیار کشاورزان قرار گیرد قطعا می تواند به کشاورزان کمک کند اما اگر جو و ذرت به دولت عرضه شود. ، قطعاً مفید نیست.

هفته «آرامش بازار میوه» یکی از جدیدترین اخبار منتشر شده در هفته جاری بود که بر اساس مشاهدات بازار در حال حاضر بازار آرام است و قیمت ها نسبت به هفته گذشته نوسان چندانی نداشته است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا