استان ها

پیرترین شهر ایران کجاست؟

به گزارش خبرگزاری تیتر اول ؛ با این حساب تعداد افراد مسن در تهران طی 20 سال آینده سه برابر خواهد شد. بنابراین ، اگر از سازگاری با محیط شهری و توسعه خدمات و خدمات برای این گروه غفلت شود ، تهران در آینده ای نه چندان دور جایی برای سالمندان نخواهد داشت.

اما طبق آمار سرشماری سال 2016 و سرشماری مسکن ، میانگین سالمندان در کشور 6.1٪ است. در حالی که این رقم 7.9٪ از سرمایه است. این بدان معناست که تهران با یک میلیون و 100000 سالمند 65 ساله و بالاتر ، 1.8٪ بیشتر از افراد سالخورده است و در صدر لیست ارشد کشور قرار دارد. به همین دلیل با توجه به اقتباس از فضای شهری و جاده های تهران ، نیاز به توجه جدی مسئولان شهری دارد. اگرچه رسانه ها و کارشناسان بارها در مورد پیری جمعیت تهران در سال های اخیر هشدار داده اند ، اما مدیران و برنامه ریزان شهری و همچنین سایر سازمان ها و آژانس های ذیربط حتی در اجرای برنامه ها و برنامه ها و حتی در بسیاری از مناطق پایتخت حتی چند قدم از افراد مسن عقب مانده اند. حتی با فراهم کردن فرصت ها ، هیچ پایه ای برای رفاه سالمندان و افراد توانا ندارد.

گزارش هفته گذشته در مورد موانع خدمات شهری برای سالمندان ، با استناد به بیش از حد تهران بیش از میانگین ملی از نظر سالخوردگی ، بر لزوم تغییر برنامه ریزی شهری برای ارائه خدمات بیشتر به سالمندان و معلولان تأکید کرد. در این گزارش ، با این حال ، ما می خواهیم با انتشار آمارهایی درباره سالمندان در 22 منطقه از پایتخت ، لزوم بهبود بهسازی معابر و خیابان ها و همچنین توسعه زیرساخت های رفاهی و خدمات سالمندان در این مناطق را به رهبران شهر و دستگاه های ذیربط یادآوری کنیم.

براساس این گزارش ، بخش های 6 ، 7 و 1 با پیروزی در مناطق قدیمی تهران با 14/96 ، 14.61 و 14/39 درصد به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار دارند و بخش های 19 ، 22 و 4 جزء سه کشور هستند. برای ولسوالی های جدید تهران به ترتیب 4.56 ، 6.39 و 6.93 درصد است. براساس این حساب ، منطقه 6 قدیمی ترین و منطقه 19 جوانترین شهر تهران است. براساس این آمار ، بهسازی راه ها و خیابان ها و همچنین بهسازی و توسعه زیرساخت ها و زیرساخت های رفاهی برای سالمندان در مناطق مرکزی و شمالی تهران از اولویت بالاتری نسبت به مناطق حاشیه ای و حومه شهر برخوردار است. اینفوگرافیک های زیر وضعیت سنی و رتبه در هر یک از 22 ناحیه پایتخت را نشان می دهد.

منبع: همشهری

دکمه بازگشت به بالا