جامعه

آتیه سالمندان برای سازمان بهزیستی مهم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهرعلی، محمد قدری در همایش روز جهانی سالمند افزود: در احادیث و روایات ما از سالمندی به عنوان مایه عشق و حکمت یاد شده است و می توانیم از این عزیزان به عنوان عامل استفاده کنیم. برای انتقال تجربیات سازنده و ارزشمند که منجر به تبلور می شود.» آداب و رسوم و ارزش ها و فرهنگ ملی را ترسیم می کند. برای اینکه جامعه در چشم افراد باشد.

وی گفت: در این دوران شاخص های سلامت و رفاه اجتماعی رو به بهبود است. امید به زندگی از 64 به 72 سال افزایش یافته است، اما تاخیر در ازدواج، کاهش نرخ تولد و مشکلات باعث بسته شدن پنجره جمعیتی ما شده است. اینها همه سوابق بحران در جامعه و برای نسل قدیمی جامعه است.

کادری افزود: اگر به معنای واقعی به سند مالی سالمندان توجه و اعتبار می شود اندازه گیری شاخص های آن باید توسط همه ارکان رصد و مورد سوال و مطالبه قرار گیرد گری در دستگاه هایی که وظیفه میزبانی این سند را دارند در دسترس است.

وی ادامه داد: ما موظفیم آمار را ابلاغ کنیم و به بیش از 9 میلیون سالمند خدمت رسانی کنیم و چگونه می توانیم ابلاغ کنیم. آوردن افزایش افراد دارای معلولیت و سالمندان عزیز. این سؤالات به این معناست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بحث خانواده محوری است که نقش حرفه ای سازمان ها را مشخص می کند. محترم برای سالمندان مهم است که همه دستگاه ها تکلیف اصلی خود را بدانند و مناسب سازی که موضوعی جدی است و یکی از موضوعات مهم در قانون حمایت از معلولان است، به طور ویژه برای سالمندان تعریف شده است.

رئیس یک سازمان بهزیستی گفت: تمرکز بر آینده سالمندان برای بهزیستی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در 35 سال آینده 30 درصد یا یک سوم جمعیت ما را افراد مسن تشکیل می دهند، آیا جوانان و نیروی کار برای جابجایی و جابجایی سالمندان در 35 سال آینده داریم یا خیر؟ . این سوال بسیار مهمی است

کادری اضافه کرد: امروز نیازمند توجه به زیرساخت های شهری و توجه به اجرای قوانینی هستیم که واقعاً به آن توجه نشده است. متغیرهای جمعیتی و احتمال رسیدن به وزن 30 درصد و بسته شدن پنجره جمعیتی نیز فضای گفتمان سازمان های همکار است. ز سود باید از دقت کافی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم گری بیایید خودمان در تشکل ها و جلسات این کار را انجام دهیم و من یک سال است که این کار را در سازمانم شروع کرده ام و به شروع این دولت افتخار می کنیم. پس از مدت ها اولین جلسه شورای ملی سالمندان با حضور وزیر و رئیس شورای ملی سالمندان برگزار شد و باید ادامه یابد. احکام و مصوبات آن باید اجرا شود. می دانیم که نهادهای همکار و مجامع دانشگاهی باید هر ترم یک جلسه عملی برگزار کنند و گزارش پیشرفت فیزیکی را به رئیس جمهور ارائه دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به موضوع تقویت حمایت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در نظام تعاملی بین نسل جوان و سالمندان باید موضوع ارتقای سلامت روان و معنوی جدی گرفته شود. توانمندسازی این گروه ها برای ما به ویژه زنان مسن بسیار مهم است.

وی گفت: آخرین درخواست من این است که سمن نقش بسیار مهمی در این امر ایفا کند و با توجه به اینکه می توانند مجوز فعالیت خود را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و فرایا و وزارت کشور سعی کنید به عنوان یک کمپین میانی برای تعامل با دستگاه ها و امور فرادستگاهی عمل کنید و همچنین می توانیم با سمن همکاری سایر دستگاه ها مانند شهرداری ها و … را داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا