اقتصادی

فضای سبز تهران تا سال ۱۴۱۰ با پساب تصفیه خانه ها آبیاری می شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اظهار داشت: براساس تفاهم نامه همکاری منعقد شده بین شهرداری تهران و وزارت نیرو ، تا سال 1410 میزان استفاده از منابع آب زیرزمینی برای آبیاری سبز در تهران به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و آبیاری تهران منبع اصلی خواهد بود.

به گزارش تیتر اول ، مجتبی یزدانی در این باره گفت: این تفاهم نامه مطابق با اجرای ماده 22 قانون هوای پاک است و همکاری و تعامل بین اداری را تقویت می کند و آب خام را برای آبیاری مناطق سبز و پارک های تهران فراهم می کند تا کیفیت محیط زیست بهبود یابد. شهروند امضا خواهد شد.

وی افزود: حفاظت از منابع زیرزمینی و آب آشامیدنی در برابر جایگزینی فاضلاب ، آب های سطحی و فاضلاب تصفیه شده خانگی برای آبیاری اراضی تهران و مناطق سبز نیز یک راه حل منطقی و عملی برای حفظ منابع با ارزش آب است. اهداف دیگر تفاهم نامه امروز بین شهرداری تهران و وزارت نیرو در زیر زمین و مبارزه با کاهش بارندگی و بارندگی در تهران است.

براساس این گزارش ، موضوع اصلی این تفاهم نامه تقویت تعاملات بین بخشی ، همکاری های دوجانبه و هم افزایی های لازم برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت های موجود بین وزارت نیرو و شهرداری تهران برای ارائه خدمات مطلوب آب به مردم است. منطقه سبز تهران طبق مدل پیشنهادی و مدیریت سیلاب شهری یکی از منابع آب و فاضلاب است. بنابراین ، در این تفاهم نامه ، هر دو طرف درخواست می کنند ، بر اساس طرحی برای نگهداری و توسعه مناطق سبز در تهران تا افق 1410 در بخشهای مختلف.

یزدانی همچنین گفت: همچنین برنامه پیشنهادی توسعه منطقه سبز تهران ؛ مناطق سبز تهران در افق 1410 منابع آب را شناسایی کرده و منابع آب را تغییر می دهند. براساس این تفاهم نامه و این برنامه ، استفاده از منابع آب زیرزمینی که اکنون منبع اصلی آبیاری مناطق سبز است ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. . به این ترتیب وزارت نیرو موظف است آب مورد نیاز فاضلاب تصفیه خانه را برای مابه التفاوت تهیه کند.

از طرف دیگر ، بر اساس گزارشی در وب سایت این شهر برای برنامه ریزی ، نظارت ، شناسایی چگونگی و چگونگی انجام مأموریت های مشترک برای دستیابی به محورهای همکاری متقابل ، کمیته استراتژیک یادداشت با مقامات وزارت نیرو و شهرداری تهران (سه نماینده از هر طرف) کلیه اقدامات و همکاری های مشترک با تأیید و تحت نظارت آن کمیته اجرا خواهد شد.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ، تفاهم نامه گروهی تحت نظارت این کمیته راهبری ، با مشارکت رهبران مربوطه و کارشناسان متخصص وزارت و شهرداری تهران ، مسئول بررسی های تخصصی ، برنامه ها و پیشنهادات اجرایی خواهد بود. این گروه ماهانه تشکیل جلسه داده و مصوبات را به کمیته راهبردی ارائه می دهد. به گفته وی ، مسئولیت نظارت بر اجرای این تفاهم نامه و سایر موارد اجرایی به عهده معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از طرف وزارت نیرو و معاون خدمات شهری و محیط زیست از طرف شهرداری تهران است.

بنابراین گزارش ، امضای این تفاهم نامه بین شهرداری تهران و وزارت نیرو علاوه بر احترام به محیط زیست و نسل های آینده به عنوان اولویت حاکمیت شهری تهران ، چرخه آب به عنوان یک مشکل شهری در تهران به طور قابل توجهی حل خواهد شد. چرخه آب و به تعبیری تصفیه فاضلاب تصفیه خانه ها از بیشتر تلفات طبیعی و هزینه های مضاعف در این منطقه جلوگیری می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا