فرهنگ و هنر

مدیران استانی مسائل خانواده شهدا و ایثارگران را حل کنند

تیتر اول/ بوچر رئیس صندوق شهدا و ایثارگران گفت: یکی از درخواست های ما از مسئولان استانی این است که با کمک مدیران استانی موضوع خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه افراد دارای شرایط خاص حل شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه 4 آذرماه در دیدار نماینده، ولی قانونی استان و امام جمعه از بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صادق گنجی یکی از اهداف سفر وی برای شرکت در یادواره این شهید در برازیان بود و خاطرنشان کرد: حفظ یاد و خاطره شهید، بررسی اجمالی ایشان مسائل شهدا و خانواده شهدا را از دیگر اهداف پروژه های در دست اجرا و نظارت بر فعالیت های شهدای استان برشمرد. و صندوق شهدا برای سفرش به استان بوچر.

وی با بیان اینکه طبق برنامه، منابع مالی لازم برای اجرای فعالیت های بنیاد شهید تامین شده و از این طرح عقب نیستیم، افزود: یکی از درخواست های ما از مسئولان استانی این است که موضوع خانواده باشد. شهدا و ایثارگران به ویژه آنهایی که شرایط خاص دارند باید با کمک مدیران استان رسیدگی شود.

به گفته رئیس صندوق سازمان کشوری شاهد و ایثارگر، در برخی از استان ها با کمک مدیران استانی و شهرستانی تقریباً تمامی مسائل مربوط به جامعه ایثارگران در آن استان حل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز به تاکید امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بر رسیدگی به شهدا و خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: صندوق ایثارگران این سازمان. و امور ایثارگران از ارکان رحمت الهی و بخشی از نظام خدمت رسانی به خانواده شهدا و جانباختگان محسوب می شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه هر یک از خانواده های شهدا نیازمندی های خاص خود را دارند که باید به آنها رسیدگی شود افزود: تامین مسکن و امور رفاهی، ایجاد مشاغل پایدار، حفظ آنها، تکریم و تربیت شهدا و پاسداری از آنان. حقوق خانواده شهدا و ایثارگران در حوزه های مختلف باید مورد توجه بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.

وی عدم تعادل اعتبارات و نیازها را یکی از مشکلات این نهاد عنوان کرد و گفت: بخشی از این نیازها باید در سطح ملی و بخشی در سطح استان تامین شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر با اشاره به اینکه شهدای استان بوشهر از اقشار مختلف مردم هستند، ادامه داد: این نشان می دهد که مردم این استان در همه عرصه های دفاع ملی و ملی حضور داشته اند. هویت مذهبی و استان بوچر سرزمین شهداست.

صفایی بوشهری تصریح کرد: با تلاش مدیران استانی، مقدمات در زمینه اشتغال ایثارگران و خانواده های معظم ایثارگران، تامین اعتبارات لازم برای اجرای برنامه ها، ایجاد زمینه برای استفاده شهدا و خانواده های معظم ایثارگران از سلامت و بهداشت در حال انجام است. خانواده های شهدا تاسيسات پزشكي استان، و در تلاش براي تكميل اردوهاي پايه شهيد، اقدامات موثري انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا