فرهنگ و هنر

بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال جریان‌سازی بزرگ فرهنگی برای پاسداشت شهدا است

بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد یک جریان فرهنگی بزرگ برای پاسداشت شهدا تلاش می کند

یادواره شهدای سعادت ملی با عنوان «بیگانه تر از غریبه» شامگاه چهارشنبه 8 تیرماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در فرهنگسرای باخمن برگزار شد.

به گزارش تیتر اول، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در این مراسم با اشاره به پیام های حمایتی شهدای بهازیستی گفت: شهدای عزیز بهازی در دل گرم خانواده نبودند و درد بی پدری و بی پدری را احساس کردند. به نوعی زیر نظر سازمان بهزیستی بودند اما با وجود همه این مشکلات شخصیت قوی دارند و ممتاز بودند و با درک این موضوع که دین خدا نیاز به یاری دارد به سمت دستور نایب امام زمان حرکت کردند. ع) و در این راه جان خود را فدا کردند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: این شهدای عزیز با وجود همه کاستی ها و مصائب، همچون چراغ های فروزان، تمامی معادلات ظاهری انسانی را بر هم زدند و در شرایط سخت نشان دادند که راه سعادت به روی همگان باز است. در جامعه امروزی با نگاهی به خانواده شهدا به نظر می رسد این عزیزان با مشکلاتی از جمله مشکلات اقتصادی مواجه نیستند اما در واقع شهدا در فضای سختی که داشتند بزرگ شده اند.
وی به اهمیت فداکاری شهدای بهزیستی اشاره کرد و افزود: این شهدا همیشه به ما نشان می دهند که راه خدا باز است بنابراین اگر در روز قیامت از ما بپرسند که چرا از راه راست غفلت کرده ایم، هیچ عذری نداریم. چون این شهدا دلیلی بر ما بود که وجود سختی زندگی می تواند به این درجه برسد و با وجود این شهدا نمی توانیم کمبود خود را بهانه ای برای انحراف از فرمان خداوند قرار دهیم.
دکتر. قاضی زاده هاشمی افزود: چهره های شاخص این یادواره مادران شهدایی هستند که امروز برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدایی که غریب و یتیم بودند و کسی نبود که بر مزارشان گریه کند، با آنها عزاداری کند و روضه خوانی کند، به این یادمان آمدند. ” ما در راه خدا بخشیده ایم و این شهید غریب هم فرزند ماست مثل مادر شهدای حلگی پور که با داشتن سه فرزند شهید به سلامتی یک شهید رسیدگی کرد و گفت از امروز من مادر 4 شهید خواهد بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد بقای شهدا تصریح کرد: هر بار که فرصت دیدار با خانواده شهدای والامقام را فراهم می کنیم، شاهد زنده بودن شهدا هستیم و ما نیز در قید حیات هستند. ببینید شهدا با خانواده هایشان ارتباط برقرار می کنند و ما نمونه های زیادی دیده ایم.
دکتر. قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با همکاری نهادهای مختلف در حال برنامه ریزی یک حرکت بزرگ فرهنگی در سطح جامعه هستیم و در هر نهاد و اداره ای از شهدای آنها تجلیل خواهیم کرد. خوشبختانه دولت متکی به مراکز انقلاب اسلامی است و این جریان فرهنگی امکان پذیر است. هر وقت دشمن به انقلاب و مردم ایران حمله می کند، می بینیم شهدا می آیند و مژده می دهند. راه را باز می کنند. باید چشم به پرچم شهدا داشته باشیم و غافل نباشیم و راه را گم نکنیم.
وی در پایان با تشکر از سازمان بهزیستی برای برپایی این گردهمایی گفت: برگزاری این یادواره ها باعث جریان سازی برای ادامه راه شهدا می شود.
اصحاب کریمی مدیرکل صندوق شهدا و ایثارگران استان تهران نیز در این مراسم گفت: امروز این دیدار با حضور خانواده ها و به ویژه مادران شهدا برگزار شد و این مادران مادران این شهدا خواهند بود که مادر ندارند
کریمی خطاب به مادران شهدا ادامه داد: شما بزرگواران با وجود سن و سال و سختی های راه به اینجا آمده اید تا به این شهدای عزیز اطلاع دهید که اگر پدران و مادران شما نبودند آمده ایم تا ثابت کنیم تو که ما مثل مادران شهدا هستیم . خالقی پور که امروز علاوه بر سه شهیدش مادر شهدای دیگری است.
وی با قدردانی از خانواده های شهدا که از مناطق 12 گانه تهران بزرگ در این مراسم حضور داشتند، از آنان خواست تا روزهای پنجشنبه به دفتر بنیاد شهید و امور ایثارگران بهشت ​​زهرا (س) مراجعه و با خادمان خود دیدار و مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند. با آنها به اشتراک بگذارید.
در این مراسم با حضور مادران شهدای گمنام 62 شهید بهزیستی به صورت نمادین توسط مادران شهدای گمنام پذیرفته شدند.
مادر شهیدان خالقی پور سرپرست شهید شناخته شده گفت: 37 سال از شهادت اولین فرزندم و 34 سال از شهادت دو فرزند دیگرم که در شب عید به شهادت رسیدند می گذرد. عملیات اده مرصاد من بچه هایم را با دستان خودم تشییع کردم و می دانم که یک روز دوباره آنها را خواهم دید، امروز می خواهم یک شهید دیگر را به فرزندی قبول کنم و مثل 3 شهیدم از او مادری کنم.
در پایان این مراسم با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دکتر قاضی زاده هاشمی، علی محمد کادری رئیس سازمان بهزیستی و اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران. تهران از چند تن از مادران و همسران شهدا تجلیل شد. فاروقا منهی مادر شهیدان خالقی پور مهمان ویژه این مراسم بود.
یادواره شهدای کشوری بهزیستی با مشارکت سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری تهران، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و کنگره شهدای استان تهران فرهنگسرای بهمن در تهران با حضور ایثارگران، فرزندان سازمان بهزیستی و مسئولین سازمان بهزیستی و صندوق شهدا و ایثارگران.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا