ورزش و نشاط

پرسپولیس اولین تیم صعود کننده می‌شود؟/ تلاش فولاد، تراکتور و استقلال برای صعود

طبق گزارش ها شفافهفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می شود و سه تیم ایرانی امشب (دوشنبه) با رقبای امارات ، ازبکستان و قطر دیدار می کنند که این امر برای ورود هر سه تیم به مسابقات گروهی در آینده تأثیرگذار است.

پرسپول در امارات به مصاف الوحده می رود و صعود آنها به تیم اصلی با پیروزی یا تساوی به پایان می رسد. “تراکتور” به مصاف پاختاکور ازبکستان می رود و در صورت پیروزی ، آنها همچنان امیدوار به کسب مقام اول گروه یا ورود به مرحله گروهی دوم هستند.

در سخت ترین بازی امشب ، فولادا به مصاف السد قطر می رود. هر دو تیم به عنوان تیم دوم فرصت هدایت و صعود را دارند و رقابت سختی بین دو تیم برگزار خواهد شد.

پرسپولیس ایران – الوحده امارات / ورزشگاه فاتوردا ، هند ، ساعت 19:00

با رد شدن الریان ، پرسپولیس و الوحده تیم هایی هستند که می توانند به عنوان یک رهبر یا یکی دیگر از تیم های برتر به مرحله بعد بروند. پرسپولیس در حال حاضر با 4 پیروزی متوالی و 12 امتیاز پیشتاز است ، در حالی که الوحده با 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد. البته ، گوا – با فرض پیروزی در دو بازی گذشته – هنوز این شانس را دارد که در گروه دوم بر روی کاغذ مقام دوم را کسب کند ، اما بعید است که او با جمع آخرین امتیازات خود بتواند به پلی آف صعود کند.

پرسپولیس برای صعود به قله کافی است از این مسابقه امتیاز کسب کند و حتی در صورت باخت ، باز هم فرصت برتری در بازی آخر را دارد.

وضعیت الوحده پیچیده است. این تیم فرصت دارد تا از تیم دوم فراتر برود اما از این طریق رقبای زیادی را مقابل خود می بیند و به همین دلیل برای حفظ امید باید پرسپولیس را شکست دهد یا یک تساوی کسب کند.

با این حال ، اگر شاگردان جهجا گل محمدی الاهدو را از آن خود کنند ، به دیگر ایرانیان مانند استقلال ، تراکتور و فولاد کمک می کنند تا در صورت کسب مقام دوم ، شرایط بهتری نسبت به الوحده بدست آورند.

قبل از این مسابقه و در هفته چهارم ، گل محمدی در نیمه اول یا دوم به بازیکنان اصلی تیم خود استراحت داد تا تیم خود را با یک ترکیب کامل در این مسابقه به زمین بفرستد و صعود را از شش هفته قبل تکمیل کند.

ایران تراکتور – پاختاکور ازبکستان / ورزشگاه شارجه ، امارات متحده عربی ، ساعت 19:30

شاگردان رسولا خطیبی با برنده شدن در آخرین بازی ، امید خود را برای برتری یا کسب مقام دوم گروه افزایش دادند. این تیم در حال حاضر با 2 امتیاز کمتر از شارجه در امارات در رده دوم قرار دارد.

تراکتور در شرایط فعلی یکی از دو تیم برتر نیست اما برای حفظ امید خود برای صعود به مرحله بعد ، آنها به سه امتیاز برابر پاختاکور نیاز دارند تا مجموع امتیازات خود را به 9 برسانند و در هفته آخر با شارجه برای برتری رقابت کنند. .

از طرف دیگر ، پاختاکور هیچ نشانه ای از تیم فصل گذشته ندارد که می تواند تیم هایی مانند شهر خودرو و استقلال را شکست دهد و پرسپولیس را در مرحله یک چهارم نهایی از دست بدهد. این تیم تاکنون فقط سه امتیاز کسب کرده و هیچ بردی کسب نکرده است. با این حال ، آنها هنوز فرصت کمی برای صعود دارند ، که به نظر می رسد چنین نیست.

تراکتور می تواند امیدوار باشد که در صورت دوم شدن پرسپولی و فولاد بر سر رقبا شکست دهد و یا آنها را متوقف کند.

فولاد ایران – السد قطر / ورزشگاه ملک فهد ، عربستان سعودی ، ساعت 10:30 شب

شکست السد احتمالاً اجازه ورود فولاد به پلی آف را خواهد داد اما پیروزی مقابل تیم ستاره ژاویان ارناندس کار ساده ای نیست. با این حال ، دانش آموزان جاوانی نکوناما نشان داده اند که می توانند از عهده کارهای دشوارتر هم برآیند.

فولاد با 5 امتیاز در جدول رده بندی کلی این گروه سوم است و پس از آن السد با 7 امتیاز و النصر با 8 امتیاز قرار دارند. اگر فولاد در دو بازی بعدی بتواند السد قطر و الوحدات اردن را شکست دهد ، به احتمال زیاد به عنوان رهبر یا یکی دیگر از تیم ها در مرحله پلی آف قرار دارد.

از طرف دیگر ، چشم آل صدام به بالای میز است. آنها در صورت پیروزی برابر فولاد و النصر نیز می توانند گروه را هدایت کنند. با این حال ، در دور اول ، او نتوانست هیچ یک از این دو تیم را برنده شود و به همین دلیل در مورد این درک تردید وجود دارد.

تساوی در این مسابقه صعود فولادا را با مشکل روبرو خواهد کرد ، اما کمک بزرگی به سایر تیم های ایرانی از جمله استقلال و تراکتور خواهد بود تا در صورت کسب مقام دوم گروه خود ، وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود را در گروه های دیگر ، از جمله فولاد.

دکمه بازگشت به بالا