استان ها

ورود موج بارشی از غرب هرمزگان

به گزارش تیتر اول، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ رگبار باران و رعد و برق از صبح امروز در استان با حرکت موجی از غرب استان و احتمال افزایش موقت سرعت وزش باد پیش بینی می شود.

مجتبی حمزن داد افزود: با توجه به احتمال افزایش فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط، احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی در این نقاط وجود دارد. در مناطق بدون شرایط بارندگی، افزایش موقت سرعت باد و گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.
وی بیان کرد: توصیه می شود از تردد و اقامت در حاشیه رودخانه های فصلی، ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری شود و اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.
حمزه نژاد گفت: از شنبه تا اواسط هفته شرایط بارندگی است در برخی نقاط استان به ویژه در نواحی ساحلی پراکنده خواهد بود.
وی افزود: امروز به دلیل وجود ابر و بارش باران و رعد و برق احتمال وزش باد مختصر به ویژه در تنگه هرمز و خلیج فارس وجود دارد. لذا توصیه می شود تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های استان انجام شود.

حمزه نژاد اضافه کرد: علاوه بر احتمال وزش باد کوتاه، افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی – شمال غربی از ساعات بعدازظهر باعث مواج شدن دریا خواهد شد و این وزش بادها از روز شنبه در ساعت 24 ادامه خواهد داشت. سرعت بیشتر در تمامی مناطق دریایی استان و علت آن. دریا مواج خواهد بود.

وی گفت: از نظر دمایی نیز در این مدت افت یک تا سه درجه ای پیش بینی می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا