جامعه

ورود سامانه بارشی به کشور

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد از نفوذ سامانه بارشی در کشور خبر داد. این سامانه بارشی از روز چهارشنبه (13 آبان) وارد کشور می شود و تا روز جمعه (14 آبان) به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش تیتر اول, سازمان هواشناسی با هشدار زردرنگ پیش از این گزارش شده است که سامانه بارشی در برخی استان ها با بارش باران و وزش باد شدید همراه است، به همین ترتیب در بخش های جنوبی این استان ها رگبار و رعد و برق همراه با بارش باران و وزش باد خواهد بود. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش برف پیش بینی می شود.

بر اساس این هشدار، وضعیت روز چهارشنبه (13 آبان) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، همدان، کرمانشاه، کردستان و زنجان پیش بینی می شود.

همچنین در روز پنجشنبه (13 آبان) استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلانا، مازندران، گلستان، هراسان شمالی، هراسانای شمالی، کردستان، لرستان، همدان، کوما، مرکزی، اصفهان، چهارمحال شرق کرمانشاه درگیر این موضوع می شوند. پدیده جوی

جمعه (5 آبان) استان های گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، کوما، مرکزی، البرز، تهران، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلوج و بویراحمد، کرمان، غرب یزد، نیمه فرش، ارتفاعات خوزستان به سمت غرب سمنان. آنها نیز این شرایط را تجربه خواهند کرد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شرایط جوی حاکم ممکن است منجر به آبگرفتگی معابر، لغزندگی معابر با کاهش دید به ویژه گردنه‌ها، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و تاخیر پروازها شود.

همچنین توصیه می شود در ترافیک با احتیاط و عدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، عبور احتیاط از جاده های کوهستانی و در دستور کار قرار دادن تجهیزات زمستانی اقدام شود.

همچنین با اعلام سازمان هواشناسی، سامانه پرفشار سرد از روز پنجشنبه (13 آبان) وارد کشور می شود و عملیات آن تا روز جمعه (14 آبان) ادامه دارد. با ورود این سامانه کاهش ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و کاهش ۸ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد در مناطق شمال شرق و مرکز کشور را می‌توان تا ۱۰ درجه پیش‌بینی کرد. درجه سانتی گراد در غرب و ۷ تا ۱۲ درجه سانتی گراد در استان های جنوبی رشته کوه البرز شامل کزوین، البرز، تهران و سمنان.

این سامانه مناطق شمال غرب و سواحل شمالی کشور را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. روز جمعه (14 آبان) شرایط متاثر از این سامانه را شمال غرب کشور، سواحل شمالی، شمال شرق کشور، استان های مرکزی و غربی تجربه خواهند کرد.

با اجرای این سیستم امکان کاهش فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و آسیب رساندن به محصولات کشاورزی و ماشین آلات ناشی از سرمایش هوا وجود دارد در دستور کار قرار بگیرید. سایر اقدامات برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی، احتیاط در ترافیک جاده ها و فعالیت های کوهنوردی و مدیریت مصرف انرژی نیز باید در نظر گرفته شود.

به گزارش تیتر اول، یک هشدار رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی وجود خواهد داشت که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. هدف از این هشدار افزایش آگاهی عمومی است تا آنها بتوانند برای مقابله با پدیده های جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول هستند آماده شوند. مسئولان نیز به نوبه خود از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا