جامعه

هشدار نارنجی هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران در پی تشدید بارندگی از فردا هشدار نارنجی رنگ داد.

به گزارش تیتر اولاداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه هواشناسی نارنجی افزایش بارندگی از صبح شنبه (17 دسامبر) تا یکشنبه (28 دسامبر) اعلام شد.

در شمال استان تهران (به ویژه در ارتفاعات) تهدیداتی مانند بارش متوسط ​​و گاهی شدید باران و برف، گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع با احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

از پیامدهای این تهدید می توان به لغزندگی معابر و معابر، آبگرفتگی برخی معابر، طغیان مسیل ها، بالا آمدن سطح رودخانه ها، ارتفاعات مه و طوفان برف، محدودیت تردد در جاده ها و گردنه های کوهستانی و احتمال مسدود شدن موقت برخی راه ها اشاره کرد.

توصیه اداره کل هواشناسی شهر تهران در ترددهای درون شهری رعایت احتیاط و پرهیز از تردد درون شهری به ویژه در مسیرهای کوهستانی، استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی، عبور از مناطق کوهستانی، توقف و تخلیه در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از کوهنوردی و پرواز با گلایدر. و هواپیمای سبک آماده سازی دستگاه برای جلوگیری از آسیب های احتمالی.

بنابراین گزارش سازمان هواشناسی با رنگ نارنجی پیش‌بینی می‌کند که پدیده‌های جوی تاثیر منفی و آسیب‌های احتمالی به همراه خواهند داشت. هشدار نارنجی برای آمادگی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا