جامعه

تقویت بارش‌ها در برخی استان‌های کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه های بارشی به کشور و افزایش بارندگی در برخی استان ها خبر داد.

صادق ضیاییان در مصاحبه با تیتر اول ، وی گفت: روز دوشنبه در برخی از ارتفاعات آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، کردستان ، کرمانشاه و البرز باران خفیف پیش بینی می شود. روز سه شنبه همراه با بارندگی در استان های آذربایجان غربی ، کردستان ، باران شدید و وزش باد شدید و همچنین بارش پراکنده باران در آذربایجان شرقی ، اردبیل ، زانیان ، کرمانشاه ، لرستان و ارتفاعات غربی البرز مرکزی.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه ضمن تقویت بارندگی در آن استان ها ، استان های ایلام ، همدان ، البرز و قزوین نیز شامل بارندگی هستند. همچنین روز پنجشنبه سامانه بارشی در دامنه های مرکزی البرز در استان های قزوین ، البرز ، تهران ، زنجان ، گیلان و مازندران و همچنین دامنه های زاگرس در استان های کرمانشاه ، همدان ، مرکزی و لرستان فعالیت خواهد کرد. ، و همچنین چهارمحال و بختیاری.

به گفته ضیائیان ، بارش پراکنده نیز در شمال استان رضوی در هراسان ، در هورای شمالی و در سواحل دریای خزر پیش بینی شده است. روز جمعه در شمال سمنان ، شرق تهران ، مرکزی ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، غرب اصفهان ، شمال هراسان رضوی ، جنوب هراسان شمالی ، سواحل خزر و آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و کرد و باد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار زودهنگام سازمان هواشناسی همچنین گفت که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه استان های ساحل خزر و چهارشنبه ها و پنج شنبه ها در شمال شرق کشور به شدت افزایش یافته اند (از 8 به 12 درجه) ، دریای خزر و جمعه در شمال شرقی احساس می شود. کاهش دما از 6 به 10 درجه. دوشنبه در شرق خلیج فارس ، تنگه هرمز و سواحل دریای عمان و خزر ، چهارشنبه در غرب دریای خزر و چهارشنبه و پنجشنبه در غرب خلیج فارس خلیج فارس مواج است. لازم به ذکر است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق غربی ، جنوب غربی و مرکزی کشور و دامنه های جنوبی البرز و همچنین پنجشنبه ها و جمعه ها در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید و گرد و غبار پیش بینی می شود.

به گفته ضیاییان ، امروز دوشنبه 2 فروردین هوای تهران صاف یا نیمه ابری ، گاهی وزش باد و بعد از ظهر با افزایش وزش باد است و حداکثر و حداقل دما به ترتیب 20 و 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. . فردا ، سه شنبه ، 23 آوریل ، هوای تهران نیمه ابری ، بعدازظهر با احتمال باران پراکنده و حداکثر و کمترین دما به ترتیب 22 و 9 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا