جامعه

وجود ۱۲۰۰ معتاد متجاهر در لرستان

تیتر اول/ لرستان دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر لور گفت: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان داریم که مسئولان از ما می خواهند در سفرهای شهرستانی آنها را جمع آوری و درمان کنیم.

اردشیر صفاپور در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار کرد: در جلسه گذشته چند مصوبه داشتیم که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نیز باید ظرف یک سال اجرایی شود.

وی ادامه داد: سه کمیته حقوقی و قضایی، ضد تحویل و کمیته فرهنگی برگزار شد.

صفاپور اعلام کرد: 16 دستگاه خودرو به سازمان های کاشیفه اهدا شد و در جشنواره آموزش نوجوانان سالم شرکت کردیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لر با اشاره به حضور دانشجویان در دانشگاه لرستان در ارتباط با آسیب های اجتماعی گفت: دوره های آموزشی در فضای مجازی در هلال استان در سه موضوع مختلف داشتیم.

وی ادامه داد: موضوع کلیدی که باید به آن بپردازیم استفاده از ظرفیت خیرین است که متاسفانه در استان ما وجود دارد و باید در این زمینه تلاش کنیم.

صفاپور اعلام کرد: با یکی از خیرین مشهدی صحبت کردیم که قول حضور در استان را داد.

وی با اشاره به مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: در حال بحث درمان معتادان متجاهر، شناسایی اموال قاچاقچیان هستیم.

این مسئول ادامه داد: طرح همیاران در آموزش و پرورش در حال اجراست و مهمتر از آن در تمامی سطوح جامعه به ویژه در آموزش و پرورش که زیربنای آموزش و پرورش و سلامت جامعه است در حال انجام است.

صفاپور در خصوص تکمیل و تجهیز مراکز ماده 16 و تبصره 2 لرستان گفت: یک مرکز ماده 16 ویژه آقایان در مرکز استان زیر نظر بهزیستی، مرکزی به نام کرامت، سپاه استان و تفسیر داریم. مرکز.” ما دو مورد داریم که مطابق با ماده 16 قانون استانی در مورد اعتیاد زنان است.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان افزود: مرکز نور در سال 91 در باباعباس افتتاح شد که حدود هفت هکتار زمین در شورای برنامه ریزی استان به ما اختصاص داده شده است.

وی افزود: حدود 1200 معتاد متجاهر در استان داریم که در سفرهای شهرستانی، مسئولان استانی و شهرستانی خواستار جمع آوری و درمان آنها هستند.

صفاپور گفت: در حال مصرف منابع دولتی هستیم، تاکنون ریالی از منابع استان دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا