سلامت و تندرستی

درخواست کمک ستادمبارزه با مواد مخدر از خیران برای ساماندهی معتادان متجاهر

به گزارش شفاف، دکتر. اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از مرکز ماده 16 مراقبت، درمان و کاهش آسیب اعتیاد (اخوان) ملارد در غرب استان تهران گفت: ساماندهی کامل در این خصوص انجام می شود.

وی با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی گفت: پس از طی مراحل درمانی، دوره های آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در کانون اخوان اجرا می شود.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: افراد در این مراکز پس از سم زدایی و مراحل اولیه و فعالیت های روانی، مهارت هایی را کسب می کنند که جزء این مجموعه مهارتی است، محصولاتی هستند که خارج از مرکز سفارش داده می شوند و حتی بخشی از درآمد هستند. این افراد برگردانده خواهند شد.

یکی از مؤمنان گفت: به عبارت دیگر، اگر معتاد معالجه شود و مهارت نداشته باشد، درمان به تنهایی کفایت نمی کند; بنابراین توانمندسازی این افراد بخش مهمی از درمان است و آموزش و بازگشت به جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: این مجموعه برای ایجاد اشتغال کافی نیست و خیرین می توانند در این امر نقش بسزایی داشته باشند چرا که دولت به تنهایی نمی تواند به این موضوع رسیدگی کند و رویکرد اجتماعی بسیار مهم است؛ لذا از همه خیرین و کسانی که دارای مشکل هستند می خواهیم. روی این موضوع کار کنید.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ دبیرکل سازمان ملل در پایان گفت: یکی از مهمترین وظایف مراقبت و ارجاع معتادان به درمان است که خانواده های زیادی را درگیر خود کرده است و از همه می خواهیم که برای بازگرداندن معتادان به جامعه تلاش کنند و در این راستا قوه قضائیه، مجلس، ستاد». تلاش وزارت بهداشت و رفاه در مبارزه با مواد مخدر برای بازگرداندن معتادان به جامعه است.

دکمه بازگشت به بالا