جامعه

تدوین سندمدیریت راهبردی جهت ساماندهی معتادان متجاهر/لزوم احصاءوارایه اطلاعات خانه‌های پلاک قرمز

شهردار تهران در نشست بین نهادی با بررسی معضلات اجتماعی رویکرد ساماندهی مواد مخدر، موضوعات کلیدی این بخش را مطرح کرد.

به گزارش تیتر اول، علیرضا زاکانی امروز یکشنبه 14 آذرماه در نشستی با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و چالش‌های رویکرد جمع‌آوری مواد مخدر در تهران، با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با موضوع ساماندهی مواد مخدر با یکدیگر همکاری کنیم، گفت: وی در پایان گفت: در این جلسه نمایندگان استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان زندان و شهرداری گرد هم آمدند تا تصمیم مقتضی و تقسیم مسئولیت های لازم مشخص شود.

شهردار تهران افزود: اولین قدم در این کمپین جمع آوری معتادان متجاهر است که به حدود 10 هزار نفر نیاز داریم.

زاکانی با اشاره به شناسایی و تخصیص خانه های پلاک قرمز ادامه داد: باید موضوع خانه های پلاک قرمز را در دستور کار خود قرار دهیم و از همکاری قضایی استفاده کنیم و منشا، آلودگی و پرونده در رسیدن به دادگاه رفع شود. حکم می کند.

وی با تاکید بر اینکه گام بعدی باید شناسایی معتادان، سم زدایی، ارتباط با خانواده و گام بعدی آموزش معتادان باشد، افزود: به طوری که برخی مناطق دیگر جذابیتی برای بازگشت معتادان ندارد و باید چارچوب مشخصی را ایجاد و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

شهردار تهران با اشاره به حل مشکلات مراکز درمانی شهر تهران، گفت: ظرفیت مراکز مددکاری برای افراد بی خانمان است و حضور معتادان امروز در آنجا به این دلیل است که جایی برای نگهداری آنها وجود ندارد.

زاکانی ادامه داد: قسمت دوم تهیه سند ساماندهی و مدیریت معتادان متجاهر است که باید در اسرع وقت تهیه شود و سپس بحث غربالگری که بر عهده سازمان بهزیستی است و بررسی های لازم حائز اهمیت است. و ظرفیت جمع آوری معتادان پس از هر دستگاه باید گزارش شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش های اختصاص و تعیین تکلیف پلاک های قرمز، اعلام همه پلاک های قرمز نامناسب است تا شهرداری مکاتبات لازم را با دستگاه قضایی انجام دهد چرا که برای مقابله با این مشکل اقدامات ویژه ای لازم است.

در گزارشی که در سایت شهرداری آمده است شهردار تهران با اشاره به مشکلات پذیرش دارو در بیمارستان ها افزود: در حال مذاکره با بیمارستان ها برای ایجاد ظرفیت های لازم برای پذیرش معتادان متجاهر هستیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا