بین الملل

وانگ یی در گفت‌وگو با ظریف: آمریکا حقی برای توسل به سازوکارهای پیش بینی شده در برجام را ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین تیتر اول ، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین محمدجواد ظریف و وانگ ییو امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس ویدیویی صحبت کردند.

معاون سیاسی عباس عراقچی و غلامرضا انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران در دیپلماسی اقتصادی نیز شرکت داشتند.

در یک کنفرانس ویدئویی ، ظریف با تقدیر از عملکرد موفق چین در مبارزه با تاج ، حمایت دوجانبه از دو کشور را فرصتی جدید برای نشان دادن همدلی و قدردانی از کمک های دولت چین و مردم در این زمینه دانست.

وزیر امور خارجه چین همچنین از ایران بخاطر تسلیت و کمک به مردم چین در مبارزه با ویروس تاج تشکر کرد.

* ظریف: به مسافران تجاری از هر دو کشور در شرایط تاج فرصت های ویژه ای داده می شود

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به روابط جامع استراتژیک بین دو کشور ابراز امیدواری کرد که به زودی یک سند همکاری جامع به امضا برسد.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه روابط تجاری ، وی پیشنهاد کرد که فرصت های ویژه ای برای مسافران تجاری از هر دو کشور برای سفر به تاج فراهم شود.

ظریف همچنین مداخله ایالات متحده و برخی از کشورهای غربی در امور داخلی چین را محکوم کرد و این رویکرد را تضعیف ثبات بین المللی خواند.

در این جلسه ، وزرای خارجه هر دو کشور از ارعاب یک طرفه آمریکا انتقاد کرده و ابراز حمایت جدی از چند جانبه و اصول حقوق بین الملل کردند.

* چین مخالف هرگونه تلاش برای تغییر شرایط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است

وزیر امور خارجه چین با استقبال از پیشنهادات برای توسعه و تسهیل در روابط تجاری گفت: “این پیشنهادات ، به ویژه تسهیل تجارت ، به سرعت مورد بررسی قرار می گیرد.”

وانگ یی با تأکید بر حمایت شدید چین از بوریا و نامه اخیر وی به شورای امنیت و دبیر کل ، گفت: “چین با هرگونه تلاش برای تغییر شرایط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مخالف است و ایالات متحده نیز عقب نشینی خواهد کرد.” بورجا حق ندارد به سازوکارهای مقرر در این زمینه متوسل شود.

پس از این گفتگو ، ظریف در توییت چینی (+) نوشت که با همتای چینی خود در مورد حمایت از شورای امنیت سازمان ملل ، چند جانبه و قوانین بین المللی صحبت كرده است.

به گزارش فارس ، چین در جلسه هیئت مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه 20 ژوئن در برابر قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی رای داد. سه عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد (آلمان ، انگلیس و فرانسه) پیش نویس قطعنامه علیه ایران را به هیئت آژانس انرژی هسته ای آژانس ارائه دادند. قانون گذاری.

نمایندگان چینی در دفتر سازمان ملل در وین پشیمان از تصویب این قطعنامه و هشدار درباره تأثیر چنین اقدامی بر بورجا بودند.

این قطعنامه از ایران می خواهد كه به طور كامل به تعهدات خود در رابطه با پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای و پروتكل اضافی عمل كند.

رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) ، روز جمعه گفت که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPCW) همچنان به فشار ایران برای پاسخ به اهداف می پردازد.

لازم به ذکر است اخیراً وزیر امور خارجه چین وانگ یو نامه ای را به اعضای شورای امنیت و آنتونیو گوترس دبیر کل سازمان ملل نوشت. وانگ ییگز در نامه ای در تاریخ 7 ژوئن گفت: “پس از عقب نشینی ، ایالات متحده دیگر طرفی در معاهده جامع ممنوعیت آزمایش هسته ای (NPT) نیست و حق ندارد درخواست شورای امنیت را بخواهد.” [مکانیسم] برگشتن [تحریم‌ها] نه “(ادامه مطلب)

به گزارش فارس ، محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران نیز روز سه شنبه (سه شنبه) با یوسف بن علوی ، وزیر امور خارجه عمان در گفت و گو صحبت کرد.

رئیس سرویس دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نیز هفته گذشته از ترکیه و روسیه دیدار کرد و با همکاران دیدار کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا