بین الملل

توئیت ظریف از دیدار امروزش با همتای پاکستانی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین تیتر اول ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) در تهران پذیرای “شاه محمود قریشی” وزیر امور خارجه پاکستان بود ، عصر امروز نوشت: محمود درمان می کند.

وی افزود: یک گذرگاه مرزی جدید بین دو کشور افتتاح و تفاهم نامه همکاری برای ایجاد بازارهای مرزی امضا شد.

ظریف در توییتر خود نوشت: “توافق شد که همکاری های دو جانبه و هماهنگی منطقه ای در مورد افغانستان ، فلسطین ، چند جانبه گرایی و مبارزه با تعصب علیه مسلمانان گسترش یابد.”

به گزارش فرا ، شاه محمود کوریشی وزیر امور خارجه پاکستان که دیشب برای یک سفر سه روزه وارد تهران شد امروز با رئیس جمهور حسن روحانی دیدار کرد. وی عصر امروز در وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و تفاهم نامه همکاری بین ایران و پاکستان برای ایجاد بازارهای مرزی در مرزهای دو کشور را امضا کرد.

گفتنی است ، هر دو طرف با امضای این تفاهم نامه و با هدف ارتقا relations روابط اقتصادی بین دو کشور و رفاه جمعیت مرزی ، توافق کردند بازارهای مرزی مشترکی در امتداد مرز مشترک ایجاد کنند.

بر این اساس ، سه بازار در فاز اول در گذرگاه های مرزی کوهک – چادگی ، ریمدان – گبد و پیشین – مند افتتاح می شوند و بعداً بازارچه های مرزی مشترک در سه گذرگاه مرزی دیگر ایجاد می شوند.

به گزارش فرا ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، محمد جواد ظریف در 11 نوامبر 2016 هیئت سیاسی و اقتصادی را هدایت کرد تا در پاسخ به دعوت یکی از همکارانش سفری دو روزه به اسلام آباد داشته باشد. در طی آن وی با مقامات ارشد پاکستان دیدار و در مورد توسعه روابط دو جانبه ، مسائل منطقه ای ، جهان اسلام و جامعه جهانی گفتگو کرد.

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا