بین الملل

توافق بغداد و واشنگتن بر برچیده شدن پایگاه‌های آمریکا و جدول زمانی خروج نظامیان خارجی

مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفت طرف آمریکایی متعهد به بیرون کشیدن تعداد قابل توجهی از نیروهای خود از عراق است.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از اخبار خاورمیانه ، به دنبال سومین دور مذاکرات استراتژیک بین عراق و ایالات متحده ، وزیر امور خارجه عراق و مشاور امنیت ملی یک نشست خبری مشترک برگزار کردند.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق در یک کنفرانس خبری گفت که تمرکز گفتگوها گسترش روابط بغداد و واشنگتن در همه زمینه ها و لزوم ادامه تماس با ایالات متحده است.

قاسم العراجی ، مشاور امنیت ملی عراق ، همچنین بر تعهد طرف آمریكا برای عقب نشینی تعداد قابل توجهی از نیروهای خود از عراق تأكید كرد.

وی گفت: این مذاکرات پیشرفت نیروهای عراقی در مبارزه با تروریسم را توضیح داده و هر دو طرف توافق کردند که ماموریت در مبارزه با داعش تنها مسئولیت نیروهای امنیتی عراق خواهد بود.

العراجی گفت که در روش های مسئولیت ائتلاف بین المللی و آموزش مسئولیت های آنها تغییر چشمگیری ایجاد شده است و به بیشتر نیروهایشان اجازه می دهد عراق را ترک کنند.

وی افزود دو طرف توافق کردند که هیچ پایگاه خارجی در عراق وجود نداشته باشد و تأکید کرد که عراق متعهد به محافظت از نمایندگی های دیپلماتیک و تأمین پرسنل خارجی در خاک عراق است.

العراجی افزود كه هیچ پایگاه نظامی آمریكا در عراق وجود نخواهد داشت و تأكید كرد كه توافق بر سر خروج نیروهای آمریكایی و خارجی از عراق توافق شده است.

وی تأکید کرد که دور سوم مذاکرات استراتژیک عراق و ایالات متحده تحت حمایت نخست وزیر موفقیت آمیز بود.

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تأکید کرد: ما در همکاری و مشارکت با عراق پیشرفت آشکاری داشته ایم.

دور سوم مذاکرات استراتژیک در عراق ساعتی پیش در یک کنفرانس ویدیویی با وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا