استان ها

چشم‌انداز جدید دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه/ از سیاست‌های تشویقی برای ارتباط با صنعت تا تولید زعفران، پسته و ابریشم

گروه استانی خبرگزاری آنا حسين بوذري؛ دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه اولین و بزرگترین مرکز آموزش عالی تربت حیدریه در استان خراسان رضوی است که در سال 1985 تأسیس شده است. این دانشگاه هم اکنون دارای یک شرکت دانش بنیان به نام های “پویان ایده رادین توس (قسمت)” ، “مرکز رشد شتاب و نوآوری با فناوری چند هسته ای” ، “خانه سالمندان” ، “مجتمع سالن ها” ، “تجهیزات” و “ورزش های منحصر به فرد” است. تجهیزات و “این آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی دارد”.

واحد تولید گلخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه اکنون دارای یک گلخانه به مساحت 1800 متر مربع است. تا به امروز ، دانشگاه بیش از صدها مقاله در کنفرانس ها و مجلات داخلی و خارجی منتشر کرده است.

تاکنون دانشگاه توانسته است دو کنفرانس ملی ، دو کنفرانس منطقه ای و چندین کنفرانس محلی برگزار کند. کنفرانس ملی “آموزش زبان انگلیسی در ایران: چالش ها و نوآوری” ، کنفرانس ملی: “علوم و فنون جدید در صنعت غذا” ، کنفرانس منطقه ای “موقعیت صنعت گردشگری در توسعه تربت حیدریه” ، کنفرانس منطقه ای “جدید رویکردهای آموزش و یادگیری در آموزش “عالی تربت حیدریه” یکی از این کنفرانس ها بوده است.

شاخص ترین دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در سال 1399

خبرنگار خبرگزاری آنا پس از سلسله گفتگوهایی با سران واحدهای دانشگاهی برای بررسی و ارزیابی فعالیتهای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1399 و برنامه پیش رو در سال 1400 ، گفتگویی را با محمد حاتمی ، دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه ترتیب داده است. در حال آمدن است:

آنا: شاخص ترین فعالیت و موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه ، به ویژه در زمینه تحقیق و فناوری در سال 1999 ، چیست؟

حاتمی: مهمترین فعالیت و موفقیت این دانشگاه ، به ویژه در زمینه تحقیق و فناوری ، در سال 1999 افتتاح خط تولید (بالش های هوشمند با تکنولوژی پیشرفته ، کمکهای تنفسی) شرکت پویان ایده رادین توس (بخش) بود. دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه.

آنا: ما سال 1999 را با بیماری کرونا ویروس قلب و مبارزه با ویروس گذراندیم. دستاورد یا محصولات دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه چه بود؟

حاتمی: در همین راستا ، دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه به مبتلایان به آسم یا افراد مبتلا به آلرژی کمک می کند تا پد های تنفسی هوشمند بسازند. این بالش همچنین به بیماران مبتلا به آسم یا مبتلایان به آلرژی کمک می کند تا از حملات تنفسی در هنگام خواب و اکسیژن کافی برای تنفس جلوگیری کنند.

بالش از دو قسمت تشکیل شده است ، از جمله قسمت طبی یا ارگونومیک ، که متناسب با گردن انسان تنظیم شده و ارتفاع سر را تنظیم می کند و قسمت اکسیژن ساز ، که اکسیژن کافی در فضای اطراف سر را تأمین می کند.

آنا: با فرا رسیدن سال 1400 و تأکید مسئولان بر انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین انتخاب داوطلب در سال 1404 ، چگونه و با چه سیاست ها و برنامه هایی باید به این هدف نزدیک شویم؟

حاتمی: با معرفی امکانات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه و با ارتقا comprehensive جامع دانشگاه در زمینه های مختلف در منطقه و شهرستان ، تلاش می شود دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین انتخاب معرفی شود.

ما در نظر داریم تعداد رشته های تحصیلی محبوب و میان رشته ای را برای تأمین نیازهای آموزشی منطقه در مقاطع مختلف تحصیلی ، به ویژه تحصیلات تکمیلی و تحصیلات تکمیلی افزایش دهیم.

آنا: دهه 1400 را با کدام اولویت و طرح جامع شروع می کنید؟

حاتمی: در سال جدید ، اولویت اصلی قرار دادن سه خواسته برتر رهبر عالی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور افزایش محبوبیت علمی ، گسترش فضای انقلابی و حفظ یکپارچگی دانشگاه خواهد بود.

تقویت روابط دانشگاه و صنعت در سال 1400

توسعه متوازن و هماهنگ در فعالیتهای مختلف فرهنگی ، آموزشی ، پژوهشی ، دانش بنیان و مدیریت لازم جهت استفاده بهینه از منابع و کارایی منابع انسانی ، برنامه ریزی و هماهنگی فعالیتهای فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی دانشگاه و گسترش و تعمیق مبانی اخلاقی و انقلابی ، بصورت فعال پیوند دادن سمینار و دانشگاه ، گسترش فضای شادی و امید و افزایش کیفیت و کمیت برنامه های فرهنگی دانشگاه ، بر اساس سیاست های کلان فرهنگی اعلام شده توسط معاون فرهنگی برای حمایت از شکل گیری اساتید و دانشجویان جدید. عملکرد سازمان های موجود در چارچوب سیاست ها و مقررات ، تلاش جدی دانشجویان ، اساتید ، کارکنان در ورزش و تربیت بدنی و استفاده بهینه از امکانات و امکانات ورزشی در دانشگاه ، پیگیری های لازم برای ارتقا سطح علمی معلمان و هرم وضعیت را اصلاح کنید. رتبه علمی در افزایش تعداد دکتری ، دانشیار و استاد ، کاربرد و به روزرسانی فناوری های اطلاعاتی جدید در حوزه های مختلف سازمانی از اهداف دیگر واحد تربت حیدریه خواهد بود.

آنا: برنامه شما برای تولید محصولات کشاورزی در سال 1400 چیست؟

حاتمی: استفاده از فرصت های متخصصان دانشگاهی (اساتید ، دانشجویان و کارمندان) و همچنین اعضای باشگاه محققان جوان و نخبگان برای ایجاد و اجرای پروژه های مختلف علمی و دانش بنیان برای توسعه و افزایش کیفیت و کمیت زعفران ، پسته و استراتژیک محصولات ابریشم. صادرات در سطح منطقه ای. و یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در سال 1400 است

ایجاد زمینه های تحقیقاتی مناسب و همچنین حضور و مشارکت دانشگاهیان و دانشجویان در کنفرانس های علمی ، برنامه های منطقه ای ، ملی و بین المللی.

آنا: آیا قصد دارید رابطه خود را با این صنعت تقویت کنید؟

حاتمی: آره. تقویت دفتر ارتباطات و همکاری صنعت و افزایش پروژه های تحقیقاتی خارج از مدرسه از طریق روابط تعاملی با صنعت ، ادارات و سازمان های مختلف تربت حیدریه و خراسان رضوی یکی از برنامه های خاص ما است و ما سیاست تشویقی در این زمینه.

برای برقراری ارتباط بهتر بین صنعت و دانشگاه ، از نظرات واحدهای منتخب و دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در مورد شورای مشورتی اساتید ، کارمندان و دانشجویان برای انجام فعالیت های مربوط به هر حوزه و میزان کارایی ، انگیزه و اشتیاق استفاده خواهیم کرد. . ما مطابق با سیاست تشویقی به کارمندان توجه خواهیم کرد.

توزیع عادلانه و متعادل اعتبارات واحد دانشگاه متناسب با بودجه درآمد دانشگاه در مناطق مختلف سازمانی ، براساس سیاست های ابلاغی بودجه و بخشنامه ای که فرصت های مختلف رفاهی کارکنان را اعلام می کند و به دنبال افزایش درآمد شهریه از طریق جذب دانشجویان جدید و درآمد غیر شهریه است مانند سایر موارد محصولات تربت حیدریه در سال 1400 دانشمندان ، پروژه های تحقیقاتی فوق برنامه ، و غیره

آنا: چه خیری در سال 1400 در منطقه مدارس سام و آموزشگاه های مهارتی رخ خواهد داد؟

حاتمی: دانشگاه سما دانشگاه سما واحد تربت حیدریه یکی از بهترین مدارس تربت حیدریه است که با کسب رتبه های عالی در انواع مختلف توانسته است در زمینه آموزش در این زمینه موقعیت خوبی را به خود اختصاص دهد. زمینه های.

انتهای گزارش / 4078/4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا