فرهنگ و هنر

هزینه‌های توسعه قزوین را نباید مردم بدهند/ لزوم جلب اعتماد عمومی برای توسعه

تیتر اول/ قزوین یک دادستان قزوین گفت: اگر قرار است توسعه صورت گیرد، هزینه های آن از بیت المال نباشد و مردم متضرر شوند، هزینه های توسعه بر عهده کسانی باشد که منتفع می شوند. میلیاردها تن روی پل خرج می کنیم و بعد می بینیم که مردم هیجان زده هستند، حتی افرادی که باغشان در راه پل است هیجان زده می شوند.

محمد قاسمی در مراسم اکران خصوصی مستند تیتر اول ماریان که برگرفته از باغ سنتی قزوین است، گفت: حفظ حقوق بشر برای قوه قضائیه مهم است. موارد زیادی وجود دارد که حقوق مردم به راحتی تضییع می شود و قوه قضائیه وظیفه دارد در این زمینه وارد عمل شود تا به بلوغ خود برسد.

وی افزود: قوه قضائیه در حوزه های پیشگیری از وقوع جرم، آسیب های اجتماعی و از همه مهمتر حفظ حقوق عامه وظایفی دارد که مستقل از گروه های سیاسی عمل خواهد کرد.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: موضوعات مختلفی در رابطه با حفظ حقوق عامه در استان قزوین وجود دارد که از جمله آنها می توان به موضوع باغ و دفن زباله محمدآباد اشاره کرد که با ورود دادستانی به این مناطق ممکن است مورد توجه برخی قرار گیرد. . در معرض خطر.

امکان طرح سوالات پشت صحنه در پروژه ها

وی افزود: گاهی ممکن است مشکلات پشت پرده ای پیش بیاید که مردم از آن غافل باشند و قاعده این است که وقتی منافع افراد به خطر می افتد همچنان سنگسار می شوند و مستقیم و غیرمستقیم به ابزار آنها متوسل می شوند. کار

این مسئول گفت: چه خوشایند و چه خوشایند باید واقعیت ها را گفت و در این راستا باید حدود قانون را رعایت کرد و حرمت افراد را حفظ کرد.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد اجتماعی با یک سریال دوگانه یا شهرسازی یا حفاظت از محیط زیست مواجه هستیم که باید انتخاب شود اما می دانیم که توسعه نباید به قیمت بیت المال و مردم تمام شود. هزینه های توسعه باید بر عهده کسانی باشد که سود می برند.

دادستان قزوین گفت: همچنین قابل ذکر است که نمی توان با توسعه مخالفت کرد اما طرح های عمرانی با کمترین آسیب قابل اجراست.

وی گفت: مردم باید بدانند که نهادهایی مسئول حفظ حقوق آنها هستند فارغ از اینکه چه کسانی می خواهند طرح های عمرانی را اجرا کنند.

مردم از ساخت پل امام رزوس ناامید شده اند

قاسمی گفت: بخشی از اتفاقاتی که در روزهای اخیر برای باغستان افتاده به این دلیل است که ما با مردم ارتباط نداریم، شفافیتی با افکار عمومی وجود ندارد، دادستانی هنوز نمی داند قلمرو ثبت شده ایالت باغستان کجاست. “

وی بیان کرد: مردم را نباید غیرقانونی دانست، وقتی برای مردم برنامه ریزی می کنیم باید مردم را دوست داشته باشند، میلیاردها تن پل خرج می کنیم، آن وقت می بینیم مردم ناراحت می شوند حتی افرادی که باغشان در راه است. پل ناراحت هستند

یکی از مسئولان دادگستری استان قزوین گفت: این همه هزینه به جای اعتمادسازی هزینه شده است، بی اعتمادی ایجاد شده است، این بی اعتمادی ناشی از کم کاری فرهنگی است، بنابراین هر پروژه ای نیاز به جذب فرهنگ دارد تا مردم از مزایای آن آگاه شوند. و کمبودها.» قرار خواهد گرفت.

دادستان قزاقستان یادآور شد: نکته مهم دیگر منابع آب است، زیرا قزاقستان مشکلات حاد آب دارد، اقداماتی مانند چاه های هوشمند انجام شده و قوه قضاییه عقب نشینی نکرده است.

وی در پایان با اشاره به نقش هنر و استفاده از ابزار هنری برای طرح نظام موضوع در استان قزوین گفت: در عرصه.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا