جامعه

هر جا در مدرسه و دانشگاه به آموزش در قالب فضای مجازی نیاز باشد، اقدام خواهد شد

رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته های ستادی ملی علیه کرونا ، رئیس جمهور مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت ابوعبدالله الحسین (ع) را با رعایت دقیق دستورات بهداشتی فراموش نشدنی خواند و تأکید کرد که همه این دستورالعمل ها تا پایان مراسم عزاداری دنبال می شوند. مردم و بنیانگذاران مجالس عزاداری و مجالس عزاداری ماه های صفر را کاملاً رعایت می کنند.

به گزارش تیتر اول ، هیئت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه اظهار داشت: اطمینان از سلامت عزاداران منوط به رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی است و اجرای این دستورالعمل ها باید توسط مردم و عزاداران مجالس عزاداری جدی گرفته شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: طبق گفته مقامات عراقی و تصمیمی که در آخرین گفتگوی تلفنی امروز وزیر بهداشت عراق و وزیر بهداشت ما برجسته شد ، برگزاری راهپیمایی در سال جاری امکان پذیر نیست و آنها از مردم عراق خواسته اند از هرگونه راهپیمایی خودداری کنند. به همین دلیل ما باید مراسم امسال را به صورت نمادین و با ابتکارات جدید رادیو و تلویزیون و اپراتورهای شبکه مجازی برگزار کنیم.

روحانی همچنین ابراز امیدواری کرد که اهدای وعده ها در قالب کمک های مالی معتمدانه در ماه صفر ادامه یابد.

رئیس جمهور در پاسخ به نگرانی های برخی از متخصصان در مورد شیوع همزمان آنفلوانزا و تاج در پاییز ، به روسای کمیته های درمان ، تبلیغات ، ایمنی و امور اجتماعی دستور داد تا برنامه های خاصی را برای اطمینان از واکسن تهیه کنند و برنامه های م educationثر آموزش و ترویج برای مبارزه با آنفلوانزا را اجرا کنند.

روحانی افزود: بدون شک مراقبت های بهداشت عمومی از یک سو و استفاده از واکسن آنفلوانزا در گروه های خاص و آسیب پذیر می تواند در درمان بیماری بسیار مثر باشد.

رئیس جمهور همچنین به اهمیت ادامه روند آموزش دانش آموزان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اولین اصل در مورد حضور دانش آموزان در فضای آموزشی این است که مراکز آموزشی همچنان باز و آموزش ادامه دارد.

روحانی افزود: دومین اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد بحث پرورش و آموزش است که باید همزمان با آموزش به آن پرداخته شود ، اما ادامه روند آموزشی در کشور باید با معرفی دستورالعمل های دقیق بهداشتی در م institutionsسسات آموزشی همراه باشد.

رئیس جمهور تأکید کرد: هر جا که برای سلامت و آموزش دانش آموزان در فضای مجازی لازم باشد ، اقدامی انجام می شود و کمیته های آموزش و حمایت باید دستورالعمل های بهداشتی را در محیط آموزشی ، کار کرده و اقدامات گسترده تری را انجام دهند. دادن.

آقای روحانی تأکید بر تأمین ارز داروها و واکسن ها و کمبود منابع ریالی در وزارت بهداشت و پرداخت مطالبات معوقه به کارکنان مراکز بهداشتی درمانی را مورد تأکید قرار داد و از برنامه و سازمان بودجه و بانک مرکزی خواست تا در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا