جامعه

اصلاح زیرساخت‌ها در حوزه انرژی؛ بهره‌وری را به دنبال دارد

تیتر اول/ قم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، شبکه های فرسوده آب و فاضلاب را کاهش بهره وری و افزایش هزینه آب عنوان کرد و تاکید کرد: بهبود زیرساخت ها در این حوزه می تواند بهره وری را افزایش دهد.

مهندس حسن بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در جلسه توجیهی کمیته های بهره وری منطقه ای با حضور سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استاندار و بهروز محمودی معاون سازمان تولید و قم اصفهان چهارمحال. و در شرکت آب استانی بهتیاری و مرکزی و در استان کوما، تصفیه فاضلاب به‌ویژه در بخش انرژی بر اساس بهره‌وری به‌عنوان یک اصل بود و گفت: بهره‌وری انرژی یکی از الزامات و نیازهایی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود. در این زمینه برنامه ریزی شده است.

وی گفت: اصلاح زیرساخت ها برای رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه نیاز است. اگر نتوانیم زیرساخت های اساسی را بهبود بخشیم، به نقطه پایان بهره وری نخواهیم رسید.»

بختیاری با تاکید بر اینکه شبکه های فرسوده آب و فاضلاب باعث کاهش بهره وری و افزایش هزینه های آب می شود، تاکید کرد: بهبود زیرساخت ها در این حوزه می تواند بهره وری را افزایش دهد.

وی بخشی از بحران بهره وری را ساختار اشتباه در بسیاری از مجموعه ها دانست و گفت: اصلاح فرآیند و تغییر رفتار نیز می تواند بر بهره وری تأثیر بگذارد که برنامه ریزی منسجم و بررسی شده در آن مهم و ضروری به نظر می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به برخی از فعالیت های بهره وری شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در سال های اخیر توانسته ایم سبد کاملی از انرژی پاک در مجموعه کوما بسازیم. شرکت آب و فاضلاب.

وی در این خصوص به راه اندازی 2 نیروگاه برق آبی، 5 نیروگاه خورشیدی اشاره کرد و گفت: تولید 29 درصد انرژی مصرفی شرکت، کمک به کاهش 12 کیلوگرمی انتشار کربن و تامین 60 درصد هزینه های انرژی در نقاط مختلف لتونی. . شرکت آب و فاضلاب از جمله دستاوردهایی در زمینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بوده است.

بختیاری در پایان گفت: امیدوارم با سرمایه گذاری و برنامه ریزی در زمینه بهره وری بتوانیم وظایف و رسالت سازمانی خود را نسبت به محیط زیست و مردم به نقطه مطلوب و بهینه برسانیم.

بهروس محمودی، معاون بهره وری سازمان بهره وری کشور در یک دوره آموزشی گفت: بهره وری باید بخش عمده ای از رشد اقتصادی کشور باشد.

محمودی با اشاره به آگاهی استانی از مشکلات بخش‌های اقتصادی و عدم عملکرد صحیح دستگاه‌های دولتی در مسائل منطقه‌ای، گفت: امسال رویکرد ما این است که به استان‌ها در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی رشد اقتصادی اقتدار بیشتری بدهیم. برنامه های بهره وری.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا