فرهنگ و هنر

تشکر رئیس‌جمهور لبنان از همدردی هنرمندان ایرانی با آسیب‌دیدگان انفجار بندر بیروت

میشل عونس رئیس جمهور لبنان از قطعه موسیقی “بیروت!” درد شما درد من است که توسط مشاور فرهنگی ملی ما در لبنان و بنیاد رودکی ایجاد شده است.

به گزارش تیتر اول ، اخیراً ویدئویی با عنوان “بیروت درد من است ، درد من است” به ابتکار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و بنیاد فرهنگ و هنر رودکی و به دعوت رهبر ارکستر ملی لبنان “آندره الحاج” به تهران ساخته شد. این شعر “Beltis Belqis” نام دارد ، ساخته “اهورا ایمان” ، آهنگسازی “فردین خلعتبری” و خوانده شده “حمیدرضا نوربخش” ، اجرا شده در تالار وحدت توسط ارکستر سمفونیک ملی ایران.

در پی ارائه این اثر توسط محمد جلال فیروزنیا ، سفیر ایران در لبنان ، به رئیس جمهور لبنان ، در نامه ای از نبیل شدید ، مدیرکل تشریفات و امور بین الملل ، از کار رئیس جمهور لبنان ، میشل آون ، تقدیر کرد.

گزیده ای از آن نامه:

“این هدیه فرهنگی ، با توصیه های فرهنگی و ارزش تولیدی بنیاد فرهنگ هنری رودکی ، پیام وفاداری و همبستگی با لبنان و شهدای بندر بیروت ، به ویژه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدات موسیقی بود.” و انتشار آن در دست بررسی است. علاوه بر این ، عمق روابط لبنان و ایران در سطوح مختلف را نشان می دهد و از دوستی و ارتباط دو ملت دوست و همچنین میزان درگیری ایران با لبنان و مردمش در فجایع دردسر و دشواری های ناشی از آنها ناشی می شود. »

در این نامه خطاب به سفیر ایران نیز آمده است: “رئیس جمهور می خواهد از رئیس جمهور ، دولت و ملت ایران برای حمایت از لبنان و کشور در همه زمینه ها و همچنین برگزارکنندگان این کار ویژه تشکر کند. برای آنها آرزوی پیشرفت بیشتر و کار بهتر دارد.”

متن کامل نامه به شرح زیر است:

“سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در لبنان

جناب آقای محمد جلال فیروزنیا

با درود

رئیس جمهور میشل عون ، سی دی ویدیو موسیقی ارکستر سمفونیک ملی ایران با عنوان “بیروت! درد تو درد من است” ، تهیه شده توسط مشاور فرهنگی با همکاری م Instituteسسه فرهنگی رودکی در ایران و رهبر آندره الحاج ارکستر سمفونیک ملی لبنان.

این موهبت ارزشمند فرهنگی که پیام وفاداری و همبستگی با لبنان و شهدای بندر بیروت بود ، توسط رئیس جمهور مورد تحسین قرار گرفت ، خصوصاً که از نظر محتوا و نشر یکی از بزرگترین اجراهای موسیقی است. علاوه بر این ، عمق روابط لبنان و ایران در سطوح مختلف را نشان می دهد و از دوستی و ارتباط بین دو ملت دوست نشات می گیرد و میزان درگیری ایران با لبنان و مردمش را در فجایع دردناک و دشواری هایی که با آن روبرو هستند ، نشان می دهد. دود

رئیس جمهور از شما می خواهد که از رئیس جمهور ، دولت و ملت ایران برای حمایت و همکاری با لبنان در همه زمینه ها ، همچنین از برگزار کنندگان این کار ویژه و پیشرفت و کار روز افزون خود تشکر کنید. او خواستار دید بیشتر است و امیدوار است که کشور شما دوره سختی را برای دیدن رونق آینده خود طی کرده باشد.

دکتر نبیلا شادیدا

مدیرکل تشریفات و روابط عمومی ریاست جمهوری »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا