عمومی

 نرم افزار بازاریابی مویرگی

 بازاریابی مویرگی به شکلی از توزیع و پخش مویرگی می گویند که فرآیند ارسال محصولات از تولید کننده تا مصرف کننده را مشتمل می شود.

 توزیع و پخش مویرگی: شیوه ای از راهکارهای موجود برای ارسال محصول به دست مشتری می باشد. در چندین سال پیش این کار به صورت سنتی انجام می گرفت اما امروزه می توانیم با به کارگیری از فناوری های جدید مانند تلفن ها و ابزارهای هوشمند فرایند پخش را به صورت پخش مویرگی اعمال کنیم. از این رو ش برای ارسال محصولات خوراکی، بهداشتی و آرایشی به میزان قابل توجهی استفاده می شود.  در انتهای مقاله یکی از بهترین نرم افزارهای بازاریابی معرفی خواهد شد.

 انواع روش های پخش و توزیع مویرگی

برای اعمال پخش و توزیع مویرگی دو روش کلی وجود خواهد داشت که عبارت است از:

 پخش سرد که به صورت آنلاین در سیستم‌های موجود توسط مشتری ثبت سفارش خواهد شد و با صدور فاکتور و پرداخت هزینه ها توسط مشتری به اتمام می رسد.

 پخش گرم که در این روش فروشنده و یا کارمندان فروش محصولات شرکت را به فروشگاه ها برده و در صورت نیاز فروشنده در همان زمان به او تحویل خواهد داد. این روش بیشتر در کالاهای خوراکی و محصولاتی استفاده می شود که تاریخ کوتاه مدت و محدودی برای استفاده دارند.

 در دنیای امروزی علاوه بر تکنولوژی و فناوری های موجود می توان به این امید داشت که در آینده ‌ای روشن  سیستم های پخش مویرگی پیشرفت زیادی خواهند کرد و به طور گسترده تری مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین سازمان ها و شرکت ها باید ارتقا و روش های جدیدی در جهت توسعه ی پخش و توزیع مویرگی محصولات خود اعمال کنند تا به مزایای هرچه بیشتر دسترسی پیدا کنند.

 بازاریابی مویرگی چیست؟

بازاریابی مویرگی به معنای توزیع و پخش مویرگی محصولات از تولید کننده تا مصرف کننده می باشند. این نوع از بازاریابی و تبلیغات برای انواع محصولات غذایی ، لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع ابزارهای مکانیکی و… کاربرد خواهند داشت. شرکتهای تولید کننده با استفاده از این روند توانایی این را دارند تا محصولات خود را به دست مصرف کنندگان بیشتری رسانده و با توسعه بازارهای خود پیشرفت و سود بیشتری به دست آورند.

مزایای بازاریابی مویرگی

این روش مانند روش های دیگر بازاریابی و فروش مزایا و معایب قابل توجهی برای سرپرستان کسب و کار و همچنین مصرف کنندگان محصولات به دنبال خواهد داشت، از جمله کاربرد و مزایای قابل اهمیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد ارتباطات و تعاملات گسترده با تعداد هر چه بیشتر از مشتریان
  • گردآوری و آگاهی از اطلاعات صحیح و به روز شده از مصرف کنندگان و بازارهای هدف
  • افزایش توانایی هدف گذاری شرکت ها و سازمان ها
  • افزایش هرچه بیشتر قدرت اختیار به مراکز و در نهایت کاهش فشار های کاری در شعبه مرکزی
  • دسترسی هر چه بیشتر به بازار و به دست آوردن مشتریان وسیع‌تر
  • کاهش احتمال از دست دادن مشتریان و بالا بردن احتمال تبدیل مخاطبان به مشتریان جدید و حفظ مشتریان وفادار
  • ممکن بودن نقدینگی دائم شرکت و سازمان ها
  • پایین بردن نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ و کاهش ضرر های مالی موجود
  • احتمال پیشرفت از سایر رقبا و جلوگیری از ایجاد رقبای جدید انجام زیربناهای محکم و پایدار در بازارهای فعلی و بازارهای جدید
  • کاهش محصولات بی کیفیت در هنگام پخش و توزیع
  • افزایش هرچه بیشتر سرعت در ارسال محصولات از تولید کننده به مصرف کنندگان
  • پشتیبانی مناسب در فروش و پخش محصولات

معایب بازاریابی مویرگی

بی شک در همه ی روش های  موجود عیب و نقص وجود دارد، در این نوع از بازاریابی مویرگی معایبی برای شرکت و سازمان ها وجود خواهد داشت که با بررسی در زمان مناسب و به صورت کارآمد و حرفه ای به آنها می توان تا حد قابل توجهی از ایجاد مشکلات را کاهش داد. این معایب می تواند شامل پرداخت هزینه های زیاد و بی رویه باشد که با مدیریت و هماهنگی مناسب می توان میزان هزینه های پرداختی را کاهش و صرفه جویی کرد، علاوه بر آن عدم گسترش سازی کانال های پخش در تمامی نقاط از مشکلات موجود خواهد بود که می توان با مدیریت صحیح در برابر این مشکلات استوار باقی ماند.

نرم افزار بازاریابی مویرگی

یک نرم افزار بازاریابی مویرگی مناسب باید یکپارچه، متمرکز بر فعالیت‌های تخصصی فروش و پخش مویرگی بوده و با هدف یکپارچگی اطلاعات و ایجاد جریان و روند داده ها در میان تمامی واحدهای سازمان می باشد.

 پخش مویرگی در شعبه مرکزی و سایر شعبه ها از جمله بخش مالی، نیروی انسانی،  فروش، پخش مویرگی و مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد. استفاده از یک نرم افزار بازاریابی کارآمد باید  به گونه‌ای باشد که در عین قدرتمندی به راحتی و با سهولت قابل انجام باشد. در دنیای امروزی نرم‌ افزارها در مدیریت شرکت مشکلات زیادی را برطرف کرده و با استفاده از این نرم افزار ها گام های زیادی در جهت پیشرفت طی شده و مدیریت شرکت بعضاً بهتر از قبل شده قبل.

هر نرم افزار پخش مویرگی باید به صورت منظم اطلاعات مالی، بازاریابی، فروش، توزیع و بارداری را جمع آوری کرده و در نهایت با توجه به نیازهای موجود در بخش های مختلف و با استفاده از یک منبع یکپارچه در کمترین زمان صرف شده پاسخگو باشد همچنین این نرم افزار باید توانایی ثبت گزارشات مرتبط با فعالیت‌های انجام شده را داشته باشد.

از قابلیت های یک نرم افزار پخش مویرگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت استفاده از راه دور با توجه به طراحی هر نرم افزار
  • استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در طراحی برنامه
  • طبقه بندی مشتریان مویرگی
  • تعیین و قیمت گذاری کالاها با توجه به گروه بندی مشتریان
  • معرفی سرپرستان فروش ،کارکنان، راننده ها و میزان سود حاصله هر کدام
  • حسابداری تخصصی به صورت ۴سطحی
  • حسابداری های آسان و دقیق به صورت خودکار در مراحل خرید، فروش، انبار و دستمزد
  • توانایی جستجو کردن طبقه بندی، آرشیو ، ترکیب و ادغام ، ویرایش سازی و بازیابی اسناد حسابداری
  • ایجاد گزارشهای گوناگون از انبار
  • حسابرسی خودکار حقوق، مزایا، هزینه ایاب و ذهاب و جریمه های برگشت کارکنان
  • قابلیت ایجاد فرمول های تخفیف و محاسبه به صورت خودکار در سیستم
  • امکان انتقال اطلاعات مشتریان و محصولات ثبت شده از یک سیستم نرم افزاری به سیستم دیگر
  • میزان امنیت قابل توجه برای کاربران

بهترین نرم افزار برای بازاریابی

نرم افزارهای بازاریابی مختلفی وجود دارد که امکانات مختلفی را در اختیار بازاریابن قرار می دهد. اما نرم افزار رکاما یکی از کامل ترین نرم افزارهای موجود در ایران می باشد که به جرئت می توان گفت تمامی خدمات و امکانات لازم برای بازاریابی را در اختیار شما قرار می دهد. برای اطلاع از نرم افزار بازاریابی رکاما به سایت CRM رکاما مراجعه نمایید. همچنین برای مشاهده امکانات و تعرفه ها به صفحه راهنمای خرید CRM مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا