اقتصادی

نخستین روستای سبز کشور در آشتیان افتتاح شد

تیتر اول / مرکزی همزمان با دهه فجر ، اولین دهکده سبز کشور با مشارکت فرماندار مرکزی در ماچینیا نصب شد.

بر اساس بیانیه ای در مورد توزیع برق در استان مرکزی ، سید علی آقازاده در مراسم افتتاحیه اولین دهکده سبز کشور با استقبال از دهه فجر در این دهه ، اظهار داشت: این استان یکی از مکانهای بالقوه سرمایه گذاری برای انرژی خورشیدی ، و سازگار با محیط زیست

وی افزود: صنعت برق استان در آزمون ها می تواند به همت متخصصان سخت کوش و توانمند و همکاری مردم در پروژه های پیک افتخار کند.

استاندار مرکزی در مورد پروژه های تأمین برق مورد استفاده در استان مرکزی گفت: این پروژه ها می توانند در زیرساخت های استان و توسعه در بخشهای مختلف اقتصاد و تولید موثر بوده و اشتغال زایی کنند.

آقازاده اظهار داشت: استان مرکزی یک استان صنعتی است و برق به عنوان یک زیرساخت بخشی ، نقش اساسی در توسعه و آبادانی منطقه دارد.

مدیر توزیع برق آستیا نیز در این مراسم گفت: روستای مزرعه نو در شهرستان آشیا در استان مرکزی که بیشتر برق مورد نیاز آن از طریق انرژی خورشیدی تأمین می شود ، به عنوان اولین دهکده سبز کشور معرفی شده و امروز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد آزمایش آزمایشی.

وهاب عطری اعلام کرد: نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک 335 کیلووات با مشارکت Mazrae هوشمند روستاییان به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت که ساخت این نیروگاه ها تمام نیازهای برق روستا را که محل زندگی 679 نفر (225 خانوار) ​​است ، تأمین می کند.

وی به سرعت با اشاره به اینکه با افتتاح این نیروگاه ها 35 خانوار با درآمد ماهانه 15 تا 50 میلیون ریال درآمدزایی شده است ، افزود: افتتاح پروژه های برق به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد مشاغل دیگر نقش دارد. .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان مرکزی دارای برق هستند و شیوع برق در مناطق شهری و روستایی 100 درصد و 1174 روستای استان دارای برق هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا