جامعه

مهمترین ویژگی های زندگی بعد از کرکان

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: اختلالات روانی در دوره پس از تاجگذاری در مقایسه با دوره تاج و قبل از تاج افزایش می یابد و شیوع آن بسیار زیاد خواهد بود. زندگی افراد باهوش خواهد بود و باید مبتنی بر مراقبت از خود و مراقبت های دیگر باشد.

محمد حاتمی در مصاحبه با تیتر اول ، با تشکر از مردم اظهار داشت: پیشنهادی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مورد انتخاب سبک زندگی از کرونا پیشنهاد شد که توسط مردم به خوبی اجرا شد و نتیجه این است که ما اکنون در رهبری کورونا هستیم.

وی گفت: “همه کشورها بهم پیوسته و تحت تأثیر یکدیگر نیستند.” وقتی دیدیم که ویروس به سرعت از چین به کشورهای دیگر از جمله ایران گسترش یافته است. در حقیقت ، دوره زمانی یک آسیب روانی حاد است و بر اساس شرایط ایجاد شده ، شیوه زندگی تغییر می کند. شاید متوجه شده باشیم که سبک زندگی جدید فعلی بیشتر مبتنی بر “خانه بودن” بوده است.

وی در ادامه با اشاره به دوره پس از عروق کرونا اظهار داشت: “هنگامی که کرون در کشور کنترل می شود و درمان های پزشکی برای آن کشف می شود ، آن را دوره پس از عروق کرونا می نامند ؛ کوروی ویروس نه به عنوان آنفولانزا بلکه به دلیل تاج از بین می رود.” ما آن را مصرف خواهیم کرد و درمان خواهیم کرد ، می توانیم آن را کنترل کنیم و از زمان کنترل تاج ، دوره بعد از تاج را وارد خواهیم کرد. ما داریم

حاتمی معتقد است كه نباید انتظار داشته باشیم كه در دوران پس از كرونا زندگی كنیم ، به عبارتی دیگر به سبک زندگی قبل از كرونا برنخواهیم گشت. دوران پس از کورونا سبک زندگی خاص خود را دارد و دوران کورونا سبک زندگی خاص خود را دارد. وجود دارد.

به گفته وی ، در دوره پس از کورونا پیشگیری مهمترین دغدغه مؤسسات بهداشتی کشور است ، در حالی که در دوران قبل از کرونا تمرکز بر روی معالجه بود. مهمترین چیز در دوره پس از Corona این است که برنامه های سراسر کشور پایه و اساس پیشگیری است.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور گفت: نقش روانشناسان ، جامعه شناسان ، مشاوران ، حقوقدانان و دانشمندان رفتاری بطور کلی در دوران پس از کرونا برجسته است. برخی از صدمات مانند افسردگی ، غم و اندوه (مخصوص کسانی که عضو خانواده خود را از دست داده اند) شایع است. عصبانیت و پرخاشگری نیز افزایش می یابد (زیرا اختلافاتی در خانواده های دوره کرونا وجود دارد که ممکن است در زمان کنونی آرام باشد اما در دوران پس از کورونا شدت می یابد). اختلال وسواس- اجباری نوعی اختلال دیگری است که ما تجربه می کنیم ، اما در دوره پس از عروق کرونا به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

وی ادامه داد: به طور کلی اختلالات روانی در دوره پس از عروق کرونا نسبت به دوره تاج و قبل از تاج افزایش می یابد و شیوع آن بسیار زیاد خواهد بود ، بنابراین باید از این پس برنامه های مدون را برای دوره پس از عروق تهیه کنیم.

اما حاتمی معتقد است که چون ما در دوره کرونا سبک زندگی خاصی را تجربه کردیم و به دلیل سلامتی و فناوری ما با یک سری تمرینات و امکانات آشنا شده ایم ، دوران پس از کرونا نیز دستاوردهایی دارد. واضح است كه در دوران پس از استعمار ، سه دستاورد مهم وجود دارد: اول ، مراقبت های بهداشتی ادامه دارد و استفاده از فناوری های جدید كه باعث كاهش ترافیك و آلودگی می شود. هم اکنون کنفرانس ها ، سخنرانی ها ، کارگاه ها و جلسات بصورت آنلاین برگزار می شود. این دستاوردهایی است که می تواند بعد از ماکرون ، بهره وری را در زمان افزایش دهد. در دوره بعد از ماکرون ، اقتصاد ، فرهنگ و ارتباطات در حال تحول است و آنها شباهتی به دوره قبلی کرونا ندارند.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور خاطرنشان کرد: کورونا مسئولان را مجبور کرده است سلامت روان را نیز در سبد کالاهای مردم قرار دهند و این یک دستاورد مهم است که باید در زمان بعد از کرونا مورد توجه بیشتری قرار گیرد. مردم می خواهند باهوش باشند و زندگی مردم باید مبتنی بر مراقبت از خود و سایر مراقبت ها باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا