جامعه

مهمترین عوامل تشدید خشکسالی‌ و کم‌آبی در تایوان

خشکسالی می تواند در هر نقطه از جهان رخ دهد و از دهه 1880 این پدیده نامطلوب زیست محیطی در بسیاری از کشورهای جهان گزارش شده است و حتی کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده و تایوان نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند.

بر اساس داده‌های تیتر اول که مرکز نظارت بر مهاجرت داخلی سازمان بین‌المللی غیردولتی مستقر در ژنو (IDMC) ارائه کرده است، در مجموع 2.4 میلیون مهاجرت داخلی به دلیل خشکسالی بین سال‌های 2017 تا 2020 ثبت شده است.

این مهاجرت ها عمدتاً در 13 کشور جهان صورت می گیرد که همگی از کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​هستند و روستائیانی که به دلیل از دست دادن معیشت و تغییرات محیطی به دلیل خشکسالی و محرومیت مجبور به مهاجرت از روستا به شهر شده اند، صورت می گیرد. مرتع اند.

با این حال، به گفته وب سایت امداد، شواهد بسیار کمی از مهاجرت به دلیل خشکسالی به خارج از مناطق روستایی به دلیل از دست دادن معیشت وجود دارد. از سوی دیگر در تایوان بخشی از خشکسالی به صنعت تراشه آسیب رسانده است که بخش بزرگی از بازار جهانی الکترونیک را تغذیه می کند و در نتیجه برخی از کارگران این بخش به طور غیرمستقیم تحت تأثیر این معضل زیست محیطی قرار گرفته اند.

تایوان به دلیل موقعیت مکانی خود باید یکی از پرباران ترین کشورهای جهان باشد. آب و هوای آن در شمال نیمه گرمسیری و در جنوب مرکزی و گرمسیری است. طوفان در تابستان و پاییز رایج است و باران های موسمی نیز وجود دارد. معمولاً در این مناطق باران می بارد که در ایستگاه های مترو و مراکز خرید چتر نصب می کنند تا عابران در صورت لزوم بتوانند وام بگیرند.

سال گذشته اما اتفاقی غیرعادی افتاد و این جزیره تحت تاثیر هیچ طوفانی قرار نگرفت و بارندگی بسیار کم بود.

بارندگی در این کشور در سال گذشته (2020) کمتر از حد انتظار بود که منجر به بدترین خشکسالی در 56 سال اخیر در تایوان شد، بنابراین بسیاری از مخازن آن اکنون کمتر از 20 درصد حجم، آب و آب های سطحی را در برخی مخازن دارند. کمتر از 10 درصد است.

وضعیت به این صورت است که آب منازل و مشاغل سه شهر و شهرستان از جمله یکی از بزرگترین مناطق شهری دو روز در هفته قطع می شود.

خشکسالی و کم آبی نیز کشاورزی این کشور را تهدید کرده است.

کارشناسان با مطالعه برخی از عوامل موثر در خشکسالی در این کشور در سال های اخیر، تخمین می زنند که تایوان نزدیک به 14 درصد از ذخایر آبی خود را به دلیل نشت لوله از دست داده است.

همچنین جنگل زدایی باعث جاری شدن خاک در هنگام بارندگی می شود که باعث می شود خاک در مخازن آب ته نشین شود و در نتیجه توانایی جمع آوری آب بیشتر در این مخازن در فصل بارندگی برای استفاده در زمان خشکسالی از بین می رود.

تعداد روزهای بارانی در کشور نیز از دهه 1960 به شدت کاهش یافته و این بحران را تشدید کرده است.

کارشناسان می گویند در حالی که دولت تایوان اقداماتی را برای رسیدگی به این مسائل انجام می دهد، همه در هر بخش و موقعیتی باید به این فکر کنند که چگونه می توانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم، به خصوص که تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش آب می شود. هوا بارانی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا