جامعه

حاکمیت خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه در بیشتر کشور خشکسالی شدیدی وجود دارد ، گفت: به زودی شاهد اثرات بارندگی کم بر روی سدها خواهیم بود.

یک وظیفه در مصاحبه با تیتر اول وی با اشاره به اینکه در دو هفته اول آوریل در سراسر کشور فقط 17 میلی متر بارندگی داشتیم که در دراز مدت حدود 85 درصد کمتر از میانگین کشوری است ، گفت: بنابراین در نوروز بارندگی بسیار کمی داشتیم اما کمتر باران در زمستان 99 “طبیعی بود و در بسیاری از مناطق کشور منجر به کم بارشی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت بارندگی در جنوب کشور بسیار بد است ، افزود: در دو استان هرمزگان ، سیستان و بلوچستان میزان بارندگی بیش از 90 درصد کمتر از متوسط ​​بلند مدت گزارش شده است. از طرف دیگر ، در دو هفته اول بهار ، چندین استان کشور از جمله یزد ، هرمزگان ، کهگیلویه و بویراحمد ، کرمان ، فارس ، سیستان و بلوچستان ، خراسان رضوی ، بوشهر و اصفهان هیچ بارشی دریافت نکردند. .

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: “در چندین استان دیگر از جمله چهارمحال و بختجاری ، خوزستان ، سمنان ، کما و لرستان ، بارندگی در نووروکا 1400 در یک میلی متر و حتی کمتر از میزان بارندگی ما بوده است. در دو سال گذشته. بسیاری از این مکانها باران های شدید و حتی سیل را تجربه کرده اند ، مسئله ای که نشان می دهد تغییر آب و هوا پیامدهای بسیار متفاوتی دارد.

وظیفه با اشاره به اینکه به طور کلی در دو هفته اول بهار در جنوب ، جنوب غربی و شرق کشور بارانی نداشته ایم ، اظهار داشت: از ماه اکتبر تاکنون فقط حدود 48 درصد از آب باران سالانه تأمین شده است که جای نگرانی دارد وضعیت.”

به گفته وی ، از ابتدای آنلاین ماه حدود 110 میلی متر باران در کشور داشته ایم که 39 درصد کمتر از نرمال و 49 درصد کمتر از سال گذشته است. به طور کلی ، در حال حاضر بیشتر مناطق کشور از خشکسالی شدید رنج می برند. در این شرایط ، تخلیه رودخانه ها کاهش می یابد و میزان تأمین انرژی نیروگاه های آبی کاهش می یابد و همچنین میزان بارندگی در استان های مختلف تحت تأثیر جدی قرار می گیرد.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه به دلیل بارندگی مناسب در سال برداشت آبی گذشته ، ممکن است ذخیره سدها در کشور مفید باشد ، اظهار داشت: به زودی همزمان با آغاز فعالیت های کشاورزی امسال ، نمایش.

وی در پایان تمرین با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم بهار با مقدار کمی بارندگی به پایان برسد ، گفت: از طرف دیگر دمای هوا در این فصل حدود یک تا 1.5 درجه بالاتر از حد نرمال خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا