عمومی

معضل نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر ایلام/متولیان پای کار نیستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی: سال هاست که معضل آوار و زباله در ورودی شهر ایلام به حال خود رها شده است و این معضل هر روز در شهر ایلام بیشتر می شود.

اطراف راه های ورودی شهر و باندهای غربی و شرقی ایلام هم اکنون بدون نظارت دستگاه های مسئول به محل دفن زباله به ویژه نخاله های ساختمانی تبدیل شده است.

با عبور جاده های استان از میان کوه ها، زباله ها علاوه بر بوی نامطبوع، طبیعت بکر و بلوط منطقه را از بین برده و چهره های زشتی به این جاده ها بخشیده است.

موضوع نخاله های ساختمانی در ورودی شهر ایلام به حدی است که هفته گذشته استاندار جدید ایلام در جلسه شورای مسکن به شهرداری و راه استان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

دستگاه های مسئول برای جلوگیری از تخلیه کار نمی کنند

یکی از اهالی ایلامی در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: دستگاه های مختلف در این منطقه نیازمند پاکسازی معابر و همچنین جلوگیری از زباله و ریختن در این مناطق هستند.

احمد عباسی گفت: متأسفانه بیشتر زباله ها در شب دور ریخته می شود و دستگاه های مسئول برای جلوگیری از دفن زباله ها تلاش نمی کنند.

وی افزود: تعداد زیادی خودرو در سطح شهر ایلام وجود دارد که بدون پلاک و پلاک خراب هستند و زباله ها را دور می ریزند.

شهرداری مسئولیت جمع آوری و کنترل زباله های ساختمانی را بر عهده دارد

معاون محیط زیست و نظارت بر بازرسی در گفتگو با خبرنگار آنلاین ایلام با اشاره به اینکه مهم ترین خطرات ناشی از زباله های مجاور مراکز مسکونی بیماری هایی مانند سالک است، خاطرنشان کرد:

علی طاهر سرایی افزود: مسئولیت فرآیند جمع آوری و کنترل نخاله های ساختمانی بر عهده شهرداری است و در این خصوص پرونده ای در محیط زیست استان تشکیل شده است.

مشکل آوار در ورودی شهر ایلام / کار نکردن مسئولان

وی گفت: بر اساس ماده 7 قانون مدیریت پسماند شهرها، شهرداری موظف به جمع آوری، حمل و دفع اصولی آن است که بحث نخاله های ساختمانی از دیرباز در مراجع قضایی و دادسرا مطرح بوده است.

شهرداری به تعهدات خود عمل کرده است

شهردار در گفتگو با خبرنگار آنلاین ایلام گفت: بر اساس تفاهم نامه های قبلی شهرداری، منابع طبیعی، بزرگراه ها و مرکز بهداشت شهرستان، زباله برداری از محدوده شمال ارغوان تا میدان میلاد و بلوار پژوهش جزو وظایف شهرداری است. ، اما بقیه وظایف و مسئولیت های دولت محلی نیست.

خالق منصوری افزود: مشکل دیگر این است که شهرداری برای انجام تعهدات خود به طور مرتب اقدام به نظافت و حفر زباله کرده است که منطقه شرق یکی از وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است و بعضا شهرداری در انجام کار به آنها کمک می کند. “

وی گفت: پاکسازی معابر شهرستان سرطاف و شهید کشوری یکی از وظایف منابع طبیعی است، موضوع روستای هفت چشمه و شهر باز خارج از حوزه خدمات شهری است که معمولاً بخشی از وظایف است. صندوق مسکن.

مشکل آوار در ورودی شهر ایلام / کار نکردن مسئولان

منصوری افزود: با این وجود شهرداری بارها هم جاده هفت چشمه و هم جاده سرطاف را از زباله پاکسازی کرده است.

آمارها نشان می دهد در حال حاضر 80 درصد زباله های تولیدی در ایلام به صورت غیرقانونی در مبادی ورودی شهر و نواحی شرقی و غربی شهر ریخته می شود که خطر بزرگی برای مردم و طبیعت ایلام است.

متاسفانه وضعیت جاده های شهر ایلام روز به روز بدتر می شود چرا که در غیاب دستگاه های مسئول حاوی زباله و آوار هستند.

به نظر می رسد پلیس راهنمایی و رانندگی نیز نقش مهمی در کنترل نخاله های ساختمانی دارد و این نیروها باید با خودروهای متخلف برخورد جدی کنند.

اگرچه دستگاه های مختلفی مسئولیت بحث پسماند و زباله های شهری را بر عهده دارند، اما به نظر نمی رسد این دستگاه ها در این زمینه پیشرفت چندانی داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا