جامعه

درهای خانه‌ نیما باز شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، خانه موزه نیما یوشیج با حضور مسئولان شورای شهر تهران، جمعی از اعضای شورای شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، شهرداری منطقه یک و سازمان زیباسازی شهر تهران و مرتضی امیری برگزار می شود. . اسفندقه دستیار ویژه شهردار در حوزه ادبیات و شعر فارسی کشف شد.

در سال 2017، این خانه موزه از مالک خصوصی صاحب یک سازمان مراقبت از زیبایی شد. این تملک حدود دو سال به طول انجامید و در نهایت معاونت فنی و بازسازی بقعه با رایزنی با شهرداری منطقه یک آغاز شد. فضای خارجی و داخلی آن به زودی برای بازدید عموم در دسترس خواهد بود.

خانه نیما در مجاورت خانه سیمینا و جلال قرار دارد، بنابراین در اصلاح منطقه یک، فاصله دو خانه به پیاده رو تبدیل می شود. حدود 350 سند مربوط به نیما در ساختمان موزه نیما جمع آوری شده است.

این خانه مجسمه نیما یوشیج به همراه سیمینا و جلال را نیز دارد. در این خانه کتاب هایی نیز درباره نیم وجود دارد که برخی از آنها از خانه او در روستا است.یوشبه این مکان در مازندران نقل مکان کرد.

در این در باره مهدی چمرانس رئیس شورای شهر تهران بازسازی خانه مجاور موزه سیمینا و جلال را مناسب دانست و گفت: شورای شهر تهران در دوره های گذشته توجه ویژه ای به بناهای تاریخی به ویژه به آقای مسجد جامعی داشت که این کار را انجام دادند. خانه هایی که در تهران ثبت ملی نشده اند معمولا با مشکلات متعددی مواجه هستند. سعی می کنیم با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی به این آثار تاریخی بیشتر توجه کنیم. همچنین ساختمان های شهرداری به طور کامل شناسایی شده است مانند امامزاده یحیی که در حال بازسازی هستند و لیست این ساختمان ها در اختیار مسئولان مربوطه قرار دارد.

قرار است در روزهای آینده با تکمیل فضای داخلی این خانه به روی عموم باز شود.

دکمه بازگشت به بالا