جامعه

حمایت سازمان جهانی بهداشت در ثبت واکسن‌های ایرانی کووید ۱۹ ضروری است

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم ها به تولید انواع واکسن ها بر اساس توانمندی های خود دست یافته است و باید از سازمان جهانی بهداشت برای ثبت آنها حمایت شود.

به گزارش تیتر اول، دکتر. محمدحسین نیکنام در کنفرانس جهانی کووید 19 با حضور وزرا و معاونان وزیر بهداشت صربستان، اسلوونی، آلبانی، بلغارستان و مقدونیه، ضمن اشاره به چالش های فراوانی که ویروس کووید 19 طی دو سال گذشته برای انسان ها ایجاد کرده است، گفت: سال‌ها جهش در این ویروس که درد و رنج زیادی را برای مردم جهان به همراه داشته و مشکلات زیادی را در برقراری ارتباط بین جوامع به خصوص بین کشورها ایجاد کرده است. که مردم ایران نگران مشکلات ناشی از تحریم های یکجانبه هستند. ایالات متحده همچنین برای دسترسی به واکسن کووید در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی مشکل داشت، اما با تکیه بر توانایی خود در تولید انواع واکسن‌های کووید و در حال حاضر سازمان بهداشت جهانی نیاز به ثبت واکسن‌های ایرانی علیه کووید 19 را ترویج می‌کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: مبارزه با کرونا نیازمند تفاهم و اتحاد جهانیان از جمله جوامع کم برخوردار و حتی توسعه یافته است و از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی می خواهم که با هم همکاری کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. به منظور کمک به مبارزه با این ویروس شیطانی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کنفرانس جهانی مجازی مبارزه با همه گیری کووید 19 در بلگراد صربستان از تاریخ 6 تا 8 آوریل 1401 در سطح وزیران برگزار می شود. مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت محمدحسین نیکنام به عنوان نماینده وزیر بهداشت در این همایش مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا