حوادث

مسیرهای منتهی به گیلان و مازندران بسته است/ اعمال محدودیت‌ها در ۸۹ شهرستان

دبیر کمیته انضباط اجتماعی در مقر اداره ملی کرونا آخرین اخبار مربوط به محدودیت های ورود و خروج در 25 مرکز استان را توضیح داد.

حسین قاسمی در گفت وگو با تیتر اولوی با تشریح دلایلی که نام استان های گیلان و مازندران جزو 25 مرکز استانی نیست که با فرمان شنبه ورود و خروج آنها ممنوع شده است ، گفت: آنچه ما انجام دادیم این بود که حذف پلاک محلی از 25 مرکز استان ممنوع است بنابراین مسیرهای ورودی به استانهای مازندران و گیلانا عملا هیچ ورودی ندارند.

وی افزود: اگر کسی بخواهد از تهران ، البرز ، کما ، هوراسان شمالی و رضوی به این استانها برود ، به دلیل ممنوعیت پلاک های محلی نمی تواند این مراکز استانها را ترک کرده و به گیلان و مازندران برود.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت در گزارشی گفت: دلیل اینکه این دو استان در زمره ذی نفعان قرار نگرفتند و در لیست 25 مرکز استان قرار نگرفتند این بود که طبق مصوبات ستاد ملی در جلسه این هفته روز شنبه 19 آبان ماه. 25 مرکز استان به عنوان مراکز خطرناک شناسایی شدند و محدودیت های گروه 3 و 4 اعمال می شود. بر این اساس ، مصوبه ای که دریافت کرده ایم اسامی استان های گیلان و مازندران را در میان 25 مرکز شامل نمی شود ، بنابراین این ممنوعیت که دیروز توسط کمیته انضباطی اجتماعی اداره تاج ملی تصویب و اعلام شد ، شامل این دو استان نمی شود.

دبیر کمیته انضباط اجتماعی در مقر اداره ملی کرونا تأکید کرد: اما در عمل دسترسی به جاده های منتهی به استانهای گیلان و مازندران وجود نخواهد داشت زیرا ما اجازه خروج پلاک های محلی از استان های همسایه را نداریم.

وی در پاسخ به این سال که آیا مصوبه مربوط به مقرهای اداره ملی کرونا بین مراکز استانها و خود استان تمایز قائل شده است یا خیر ، گفت: بله ، 25 مرکز استان در این قطعنامه اعلام شده است ، بنابراین ما باید روی سه موضوع تمرکز کنیم. در جلسه ستاد هفته گذشته اداره ملی کرونا ، 43 شهر به عنوان شهرهایی با ریسک بالا معرفی شدند و محدودیتی تعیین شد ، که این تعطیلی مشاغل 2-3 است. و در گروه 4.

به گفته وی ، علاوه بر این 43 شهر ، 46 شهر دیگر نیز در جلسه روز شنبه این هفته اضافه شدند و بدین ترتیب عملاً محدودیت ها در 89 شهر منعقد شد. همچنین در 25 مرکز استان ممنوعیت ورود و خروج داریم. علاوه بر این ، مشاغل گروه های 3 و 4 را نیز بسته ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا