جامعه

مسافران کرونایی شناسایی نمی‌شوند – تیتر اول

علیرغم نیاز به شناسایی مسافران ویروس کرونا که با وسایل حمل و نقل عمومی سفر می کنند ، آژانسهای مسافرتی هنوز به سیستمی دسترسی ندارند که این بیماران را شناسایی کرده و خدمات مسافرتی را بدون نیاز به فروش برساند.

به گزارش تیتر اول ، در دسامبر سال 1999 ستاد ملی کرونا از مسافرت افراد مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب ممنوع و نظرسنجی الکترونیکی از وضعیت عروق ویروس کرونا در کشور برای مسافران هوایی ، ریلی و زمینی و رانندگان تاکسی اینترنتی انجام داد.

در این مصوبه تأکید شده است که تمام شرکت های هواپیمایی و همچنین “ارائه دهندگان سیستم های بلیط مسافرتی فردی و منشور” که در حال حاضر سیستم های آنها توسط دفاتر خدمات مسافرتی و مسافرتی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد ، باید تنظیمات فنی لازم را برای استفاده از “بلیط الکترونیکی و مسدود کردن بلیط گزینه “استفاده از اتوبوس خدمات الکترونیکی Sarva (PGSB) که توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران تأسیس شده است.

طبق این مصوبه ، فقط شرکت های هواپیمایی ، فرودگاه ها ، پایانه های راه آهن و اتوبوس ، سیستم های فروش بلیط و آژانس های مسافرتی می توانند به چنین سیستمی دسترسی پیدا کنند تا مسافران مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب را شناسایی کنند. بنابراین ، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با ارسال نامه ای به وزارت بهداشت خواستار دستیابی به اطلاعات این بیماران در مورد همه جاذبه های گردشگری از جمله هتل ها شد. با این حال ، چهار ماه پس از اجرای این قانون ، پیگیری های تیتر اول نشان می دهد که نه تنها هتل ها بلکه آژانس های مسافرتی و سیستم های فروش بلیط هنوز به چنین سیستم هایی دسترسی ندارند و خدمات مسافرتی را بدون نیاز به فروش می گذارند.

در مصاحبه ای ، حرمتولا رفیعی ، رئیس هیئت مدیره انجمن خدمات گردشگری تیتر اول ایران ، تأیید کرد که آژانس های مسافرتی هنوز به چنین سیستم هایی دسترسی ندارند و از زمان چنین مصوبه ای چنین دسترسی به آژانس ها داده نشده است. صادر شد

همچنین رئیس یکی از آژانس های مسافرتی تیتر اول گفت: برای فروش بلیط کد ملی مسافر را وارد می کنیم اما برای اطلاع از وضعیت بیماران ویروس کرونا و سیستم های فروش بلیط هنگام ورود به سامانه دسترسی نداریم. کد کشور ، هیچ اطلاعاتی در مورد مسافر کرونا داده نمی شود. مسافران معمولاً در فرودگاه ها و پایانه های راه آهن تحت نظارت و بازجویی قرار می گیرند. در بعضی از مسیرها مانند اهواز ، یک مسافر قبل از سوار شدن به هواپیما باید ازمایش تاج بگذرد.

مدیر فنی آژانس دیگری با تأیید این ادعاها می گوید قبل از فروش بلیط ، معمولاً از مسافری که در 14 روز گذشته دچار تاج گذاری شده است ، می خواهیم و این حقوق به ما یادآوری می کند که اگر آن را بگیرند ، مسافرت در آنها محروم خواهد شد فرودگاه و قطار. خطوط هوایی یا قطارها بلیط را پس نمی دهند. اما مسئله این است که بسیاری از مشتریان آژانس برای ثبت نام در سیستم اصلاً آزمون تاج ندارند ، ما همچنین تعجب می کنیم که چگونه این افراد شناسایی می شوند!

با این وجود ، در دسامبر سال 1999 ، معاون وزیر حمل و نقل ، راه و شهرسازی اعلام کرد که از زمان آغاز بررسی سلامت مسافران ، 30 میلیون نفر در مناطق مختلف حمل و نقل بررسی شده اند و به بلیط 2700 مسافر صادر نشده است. علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد مقابله با اقدامات ملی ضد تاج ، اخیراً از شناسایی حدود 21000 تاج مثبت که از طریق نوروز سفر می کنند و قرنطینه را نقض می کنند ، خبر داد. اکنون س Theال این است که آیا امکان شناسایی و کنترل بیماران کرون وجود دارد ، چرا از ادامه سفر آنها در یک منبع جلوگیری نمی شود و چرا برخی از مراکز گردشگری از جمله آژانس ها و سیستم های فروش بلیط هنوز قادر به شناسایی این مسافران نیستند؟ آیا این به دلیل آژانس های مسافرتی و نظارت ضعیف وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یا وزارت بهداشت و ستاد کرونا است که این قسمت را نادیده گرفته است؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا