جامعه

کدام کشورها به مسافران واکسن کرونا می‌زنند؟

توزیع ناعادلانه و کند واکسن کرونا ویروس در بسیاری از کشورها باعث شده است که برخی از مردم جهان به کشورهای دیگری که خدمات واکسن زدن به گردشگران ارائه می دهند ، کوچ کنند.

به گزارش تیتر اول ، روسیه اولین کشوری است که واکسن Covid را به گردشگران عرضه می کند. Enno Lenze ، تاجر ، روزنامه نگار و مدیر موزه در آلمان ، آماده سفر برای واکسن بود. وی در رشته های عربی ، عراق و … تحصیل کرد. و حتی می خواستم شانس خود را با ویزای آمریکا امتحان کنم. سرانجام ، یک شرکت مسافرتی در نروژ پیدا شد که بسته مسافرتی ارائه می داد که شامل پرواز به مسکو و واکسن Sputnik V بود.

لنز به همراه 50 آلمانی دیگر اولین دوز واکسن Covid را در روسیه دریافت کرده و به زودی پس از دوز دوم به مسکو می رود. دولت روسیه باید سه روز مسافران را تحت نظر داشته باشد ، اما این تاجر آلمانی معتقد است كه این فرصت خوبی برای تور مسكو و آشنایی با فضاپیماهای دوران اتحاد جماهیر شوروی است.

به دلیل تقاضای زیاد برای سفرهای واکسنی ، آژانس مسافرتی نروژ تور سه هفته ای را با عنوان “سلامتی” آغاز کرده است ، جایی که گردشگران می توانند فاصله دو دوز واکسن را در آبگرم ترکیه بگذرانند. این شرکت مسافرتی تور واکسینه شده سیبری را نیز آغاز کرده است که در حال حاضر 600 نفر از آلمان ، سوئیس و چندین کشور اروپایی در آن شرکت کرده اند.

در ایالات متحده ، به دلیل تزریق سریع واکسن به بزرگسالان ، برخی دیگر از کشورهای واکسینه شده تزریق مسافر را آغاز کرده اند. به عنوان مثال ، از ماه ژوئن ، یک ماه دیگر در آلاسکا ، که بخشی از ایالات متحده است ، واکسن واکسن در فرودگاه به مسافران ارائه می شود. در داکوتای شمالی ، ایالتی هم مرز با کانادا ، واکسن کرونا نیز به رانندگان حمل و نقل کامیون که از کانادا وارد ایالات متحده می شوند ، داده شده است. در فلوریدا ، افرادی که به طور موقت به ایالت یا تجارت می روند می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

مقررات رایگان میامی همچنین امکان واکسیناسیون افرادی را که با ویزا وارد آمریکای جنوبی و مرکزی می شوند ، می کند. به دانیل کردوف ، اقتصاددان پرو در دانشگاه فلوریدا ، واکسن Covid با ویزای آمریکا اعطا شد. او از لیما به میامی پرواز کرد و مستقیماً به اردوگاه تزریق واکسن رفت و در آنجا واکسینه شد و مدارک حرفه ای خود را ارائه داد. وی می گوید افراد زیادی را در پرو و ​​لیما می شناسد که برای این منظور به ایالات متحده رفته اند.

روزنامه مکزیک اصلاحات همچنین گزارش کرده است که کایوت ها – قاچاقچیانی که از مرز مکزیک و ایالات متحده عبور می کنند – به افرادی که قصد واکسیناسیون به ایالات متحده را دارند کمک می کنند.

اما مالدیو – جزیره ای در اقیانوس هند – که سیاست های آن گردشگری را افزایش می دهد ، با یک استراتژی 3 ولت (تعطیلات ، واکسیناسیون ، ویزیت) گردشگران را ترغیب می کند تا با تزریق واکسن کووید به این کشور سفر کنند. عبدالله معصوم ، وزیر گردشگری مالدیو به CNBC گفت كه اگرچه فقط حدود 13 درصد از مالدیو واكسینه شده اند ، اما حدود 90 درصد كارگران خط مقدم واكسن Covid را دریافت كرده اند زیرا این كشور برای صنعت گردشگری مهم است.

صربستان همچنین تجربه تزریق واکسن به مسافران بین المللی ، خریدن شهروندان خود در حدود سه میلیون واکسن Pfizer ، Astraznka ، Sputnik V و Sinofarm را دارد که این بیش از حد ضروری است ، بنابراین واکسن های اضافی را به سایر ملیت های سفر کننده به صربستان تزریق می کند. به گزارش یورونیوز ، تاکنون بیش از 22000 خارجی واکسن Covid را در صربستان دریافت کرده اند. بیشتر آنها همسایگان صربستان و بالکان بودند و کانادایی ها نیز برای واکسیناسیون به صربستان رفتند.

چالش بسیاری از کشورها نابرابری جهانی در تولید و توزیع واکسن است. طبق مطالعه دانشگاه آکسفورد ، 82٪ واکسن های Covid به کشورهای با درآمد بالا و متوسط ​​رسیده است و تنها 0.2٪ در کشورهای کم درآمد خریداری شده است. Kovacs (نهاد هماهنگ كننده واكسن در سازمان بهداشت جهانی) در تلاش است تا مشكل را برطرف كند ، اما كشورهای ثروتمند واكسن های بیشتری مصرف كرده اند و حالا كه موج سفر واكسن برای رسیدن به صنعت جهانگردی آغاز شده ، نگرانی هایی در مورد دیدگاه سرمایه داری در مورد واکسن کووید. ثروتمندان ، نه فقیران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا