بین الملل

شرط ژاپن برای مسافران ۹۸ کشور از جمله ایران

گردشگران و اتباع ۹۸ کشور جهان از جمله ایران روز جمعه ۱۹ خرداد با رعایت شرایط می توانند به ژاپن بازگردند.

به گزارش گاردین، در حالی که ژاپن پس از دو سال محدودیت کووید-19 آماده می‌شود تا مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی باز کند، گردشگران خارجی اکنون اجازه دارند با ماسک و راهنماهای محلی به این کشور سفر کنند.

دولت ژاپن که شدیدترین محدودیت‌های مسافرتی را در طول همه‌گیری کرونا اعمال کرده است، این هفته اعلام کرد: افرادی که مشتاق سفر به ژاپن هستند در صورت ابتلا به ویروس کرونا باید از بیمه پزشکی خصوصی برای سفر به این کشور استفاده کنند.

گردشگری، منبع اصلی درآمد ژاپن، پس از شروع همه گیری کووید-19 در اوایل سال 2020 متوقف شد. ظاهر جدیدی پیدا خواهد کرد.

آژانس گردشگری ژاپن (JTA) اعلام کرده است که در مرحله اول فقط شرکت کنندگان در تورهای گروهی اجازه ورود به کشور را خواهند داشت و راهنمایان آژانس های مسافرتی باید بازدیدکنندگان و گردشگران را در طول سفر همراهی کنند تا گردشگران از ماسک زدن اطمینان حاصل کنند. برای مردم سایر کشورهای آسیایی که استفاده از ماسک در طول اپیدمی رفتاری کرونا در آنها پذیرفته شده است، مشکل کمتری خواهد بود، اما می‌تواند برای گردشگران کشورهایی که دیگر مجبور به استفاده از ماسک و حتی ماسک نیستند، یک اختلاف سیاسی باشد. آن کشورها

دستورالعمل آژانس مسافرتی ژاپنی همچنین بیان می کند که راهنماها باید اغلب اقداماتی را که برای جلوگیری از عفونت خاویار باید انجام دهند، از جمله استفاده و برداشتن ماسک در هر مرحله از تور، به اپراتورهای تور یادآوری کنند. حتی در خارج از منزل، زمانی که افراد نزدیک صحبت می کنند، باید به استفاده از ماسک ادامه دهید.

تتسو سایتو، وزیر گردشگری به ژاپن تایمز گفت: «برای راه اندازی مجدد گردشگری، بسیار مهم است که مکان هایی که گردشگران از آن بازدید می کنند، مایل به پذیرش آن ها و احساس امنیت باشند، و اگر آژانس های مسافرتی و سایرین از دستورالعمل ها پیروی کنند. ورود گردشگران بین المللی به آرامی از سر گرفته می شود. ، در نتیجه بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند.

خبرگزاری کیودو همچنین شرایط سفر در ژاپن را گزارش کرد: در ابتدا افرادی از 98 کشور “کم خطر” از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، چین، کره جنوبی، اندونزی، تایلند و ایران. اجازه ورود به ژاپن در آسیا و خاورمیانه تنها گردشگران از افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین در حال حاضر اجازه سفر به ژاپن را ندارند.

ارمنستان، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، استونی، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، اسلواکی و اوکراین نیز کشورهای اروپایی هستند که در ابتدا اجازه سفر به ژاپن را ندارند.

حدود 32 میلیون نفر یک سال قبل از اپیدمی کرونا از ژاپن دیدن کردند و 4.81 تریلیون ین (36.28 میلیارد دلار) هزینه کردند. دولت ژاپن هدف خود را برای جذب 60 میلیون بازدید کننده تا سال 2030 تعیین کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا