استان ها

مساجد محلی برای جذب نوجوانان و جوانان باشد / تاکید بر حضور پر رنگ خانواده ها در مساجد

به گزارش لرستان تیتر اول، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با اشاره به روز جهانی مساجد، اظهار کرد: مساجد از ابتدا کانون عبادت، معارف اسلامی و بحث علمی و تصمیم گیری برای حل مشکلات بودند. برای مسلمانان و جهان اسلام

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تاکید بر امام (ره) و زعامت مساجد به منصب خود بازگشتند اما مساجد ظرفیت زیادی دارند که باید از آن برای اهداف فرهنگی استفاده کرد. و ترویج دینی که مستلزم تلاش همگان برای تامین حضور خانواده هاست و این امر در مساجد بیشتر نمایان می شود و خانواده ها در امور مساجد مشارکت می کنند.

نماینده وکیل دینی در لرستان تصریح کرد: حضور بانوان در مساجد موجب حضور همسر و فرزندان آنان می شود و فرصتی فراهم می شود تا بر اساس تدبیر امام جماعت آموزش های لازم را کسب کنند. . با تمرکز بر سبک زندگی، آموزش دینی و سایر زمینه ها

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: باید طوری برنامه ریزی شود که مساجد محل جذب نوجوانان و جوانان باشد و مسجد تنها در هنگام نماز باز نباشد، بلکه باید محلی برای انجام امور فرهنگی، مذهبی و مذهبی باشد. برنامه ها و البته امام جماعت متفکر و تعاملی است که می تواند شرایط حضور بیشتر مردم را فراهم کند.

وی بیان کرد: وقتی مساجد زیاد باشد و جمعیت زیادی در آنها باشد قطعا این حضور در جمعیت نماز جمعه دیده می شود که اگر مسجد بتواند سلامت روحی، معنوی و دینی منطقه را تامین کند نعمت بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر همکاری و همراهی با مساجد، گفت: معاونت فرهنگی مسجد گاهی اعتباری ندارد که اردوی فرهنگی برای نوجوانان فراهم کند.

46

دکمه بازگشت به بالا