فرهنگ و هنر

تمرین منوی رهبر انقلاب ، نامگذاری روزهای دهه برای بزرگداشت و تعظیم در مساجد



معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی مساجد گفت: “پس از تعیین پیشنهادات مقام معظم رهبری ، کلید نامگذاری روزهای دهه افتخار و تعظیم در مساجد”.

به گزارش تیتر اول ، هر ساله از 21st تا شعبان تا پایان امسال ، این دهه نشانگر افتخار و تعظیم مساجد است که امسال همزمان با 17 و 25 آوریل خواهد بود.

شعار امسال دهه “نگه داشتن مسجد در عمل در منوی رهبر معظم انقلاب” است. بر این اساس ، روزهای این دهه به دلیل وقایع آینده کشور و اولویت های فرهنگی و فعال سازی مساجد در کارکردهای اجتماعی نامگذاری شده است. به همین مناسبت در مصاحبه با معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی مرکز مسجد حجتی الاسلام والمسلمین ذاکر به دنبال عناوین این دهه و پویایی های آن معاون بودیم که به شرح زیر است.

در رابطه با این دهه و شرایط ویژه آن در سال جاری ، حجتی الاسلام والمسلمین ذاکر گفت: “دهه افتخار و تشییع همزمان با دهه سوم ماه مبارک شعبان است که هر سال توسط مرکز امور مساجد برگزار می شود.” با توجه به شرایط ویژه و غیبت مردم عزیز در مساجد ، این دهه برنامه ها به گونه ای متفاوت طراحی شده است: در این دهه که روزهای او با ده عنوان نامگذاری شده است ، به ائمه اطهار پیشنهاد شد تا با افراد مومن ارتباط برقرار کنند. محتوا و مباحث خود را از طریق رسانه های اجتماعی وارد کنید. این محتوا و مباحث متناسب با نام هر روز طراحی شده است.

وی اضافه کرد: “با حضور فعال امامان محترم مساجد در فضای مجازی ، امیدواریم از ظرفیت این فضا برای گسترش یادگیری اسلامی به روشی مطلوب استفاده شود و علاوه بر بحث و ارائه مطالب ائمه ، به شبهات جوانان و سایر نمازگزاران پاسخ دهد.”

معاون وزیر فرهنگ و امور اجتماعی مرکز امور مساجد در مورد نامگذاری روزهای ادای احترام و تعظیم در مساجد گفت: “امسال طبق دستورات مقام معظم رهبری در روز شعبان میانه ، علاوه بر برنامه های پیش بینی شده ، مسجد همدلی نیز نقش ایفا خواهد کرد.

وی افزود: روز اول چهارشنبه 17 فروردین مصادف با بیست و یکم شعبان است با عنوان “مسجد پیشتاز در عمل مطابق پیشنهادات مقام معظم رهبری”.
روز دوم ، پنجشنبه 17 آوریل ، مصادف با 22 شعبان با عنوان “مسجد منشا تمدن جدید اسلامی” است.
روز سوم ، جمعه 20 آوریل ، مصادف با 23 شعبان با عنوان “مسجد مرکز امید وحشی و خلاقیت”
روز چهارم ، شنبه 20 آوریل ، 24 شعبان به عنوان “مسجد محور وحدت ملی و انسجام”
روز پنجم ، یکشنبه 20 آوریل ، مصادف با 25 شعبان با عنوان “مسجد پشتیبانی مدرسه سلیمانی”
روز ششم ، دوشنبه اول اردیبهشت ، مصادف با 26 شعبان با عنوان “مسجد مسجد محله اسلامی و ایجاد تقویت خانواده”
در روز هفتم ، سه شنبه دوم اردیبهشت ، همان روز بیست و هفتم سپتامبر با عنوان “مسجد مرکز پرورش و آموزش”
روز هشتم ، چهارشنبه چهارم اردیبهشت ، مصادف با 28 شعبان با عنوان “مسجد پیشرو در ترویج فرهنگ خود فداکاری و شهادت”
در روز نهم ، پنجشنبه ، چهارم اردیبهشت ، که همزمان با 29 شعبان است ، به عنوان “مسجد سنگار ، که با جنگ نرم روبرو است”.
و در روز دهم جمعه ، پنجم اردیبهشت که مصادف با 30 شعبان است ، “مسجد اردوگاه منتظر صالحین” نامگذاری شد.

حجت الاسلام ذاکر افزود: نماینده فرهنگی مرکز امور مساجد برای جلوگیری از مصیبت و توزیع گوشت قربانی در بین خانواده های نیازمند ، دو حرکت نمادین با عنوان “هر مسجد قربانی است” و “هر مسجدی ، صد خانواده” را برای جلوگیری از خانواده فراهم می کند. نیازمندان مسجد را با هزینه سفره افطار برپا کردند.

انتهای پیام


همه محتوای سایت طبق پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، لذا مسوولیت نوشته های سایت بر عهده منابع اصلی بوده و وب سایت تیتر اول هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله ندارد.

دکمه بازگشت به بالا