جامعه

تداوم برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در مساجد تهران

رئیس مرکز هیئات مذهبی شهرداری تهران با اشاره به نشاط معنوی مساجد و محلات تهران در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم تلاش برای حفظ معنویت این ماه در سایر روزهای جهان اسلام شد. کلان شهر مدل جهانی

به گزارش تیتر اول و به نقل از سایت شهر، حجت الاسلام جواد صادق زاده مشاور شهردار شهردار گفت:

رئیس مرکز فعالیت های دینی کشور افزود: امسال سومین مرحله از برنامه ریزی 30 روزه تفسیر قرآن، 30 درس با رویکرد ترویج سیره قرآن و تبیین قرآن است. رفتار در بیست و دو مسجد مرکزی». مسجد_ اتفاق افتاد. ضمناً هر روز از ماه مبارک رمضان این طرح در فضای مجازی (کانال های پیام رسان مسجد، سرای محلات، سایت شهرداری تهران و سامانه تهران من) جهت مشارکت عموم مردم و پورتال داخلی شهرداری جهت مشارکت کارکنان صورت گرفت. .

نماینده شورای شهر تهران خواستار تهیه پیش نویس قرآن چلچراگ برای پاسخگویی به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه ملی قرآن شد و گفت: ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، بنابراین در نظر داریم تا حد امکان این مطالبه را از طریق این طرح اجرایی کنیم. مدیریت شهری پایتخت

حجت الاسلام صادق زاده با اشاره به مهم ترین برکات، پیامدها و دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی ماه مبارک رمضان در جامعه، گفت: یکی از آثار اصلی بحث تقویت سلامت روان فرد و جامعه در ابعاد مختلف است. ، نتایج ما آن را در این ماه خواهیم دید.

وی افزود: به ویژه جرایم و آسیب های اجتماعی و فرهنگی معنوی در ماه رمضان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و آمارهای موجود صحت این ادعا را اثبات می کند. علاوه بر بحث آمار، این تغییرات ارزشمند با رصد عمومی جامعه نیز تایید می شود.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در خاتمه گفت: گروه های تفسیری قرآن کریم که از اوایل بهار آغاز به کار کرده اند، امشب در مساجد مجزای شهر تهران با حضور در ستاد تفسیر قرآن کریم و سلسله درس های قرآنی زیر نظر این ستاد ادامه خواهد داشت. نظارت مستقيم هياتلسلا و مسلمانان دريافتي از مساجد، استقبال مردم از اين برنامه مطلوب بوده است. چنانکه برخی از ائمه جماعات خواستار ادامه این طرح در مساجد خود شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا