جامعه

مسئولان نسبت به انتقادات گوش شنوا داشته و به اصلاح امور بپردازند/ مسأله حجاب از احکام ضروری اسلام است

واکنش آیت الله مکارم شیرازی به حوادث اخیر کشور؛

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مرجع تقلید قم با صدور بیانیه ای به اغتشاشات اخیر واکنش نشان داد و بر حق مردم به ویژه جوانان در اعتراض به لزوم توجه به حقانیت و سوء استفاده دشمنان تاکید کرد. از مسئولان خواست تا انتقادات را بشنوند و مسائل را اصلاح کنند.

به گزارش گروه فرهنگ آنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم با صدور بیانیه ای به اغتشاشات اخیر پاسخ داد و ضمن تاکید بر حق مردم به ویژه جوانان در اعتراض به لزوم توجه به حقانیت و سوء استفاده دشمنان. وی از مسئولان خواست تا انتقادات را بشنوند و مسائل را اصلاح کنند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

سلام بر تو ای رسول خدا یا پیامبر رحمت

در روزهای اخیر که مردم شریف ایران درگیر مشکلات و فشارهای اقتصادی هستند، وقوع یک اتفاق در ذهن برخی از مردم باعث نگرانی و محل اعتراض و انتقاد شده است.

در این میان دشمنان و لجاجت‌ها با همراهی عده‌ای متوهم با سوء استفاده از احساسات جوانان، مسیر اعتراضات را منحرف کردند و به مقدسات توهین کردند، نوام‌ها را هتک حرمت کردند، اموال را تخریب کردند و خون بی‌گناهان را ریختند. اسلام، امنیت و آرامش مردم را هدف قرار داده است. اما مردم متدین و فهمیده با حضور آگاهانه خود مانند همیشه بر تخیلات خام دشمنان غلبه کردند.

در این مرحله لازم می دانم به چند نکته و توصیه از یک پدر اشاره کنم:

1-انتقاد و اعتراض حق مردم به ویژه جوانان است و با وجود مشکلات و کاستی ها، اگر نسبت به عملکرد مسئولین و یا اجرای هر قانون انتقادی وارد شود، باید به صورت #قانونی انجام شود. مانند سایر موارد و رعایت نظم و انضباط به گونه ای که دشمنان از آن سوء استفاده نکنند. و مسئولان باید به این انتقادات گوش دهند و اوضاع را اصلاح کنند.

2- فضای مجازی آزاد و بدون انضباط ابزار خطرناکی برای تضعیف آرامش فکری و امنیت اخلاقی و اجتماعی است و علیرغم فواید فراوان، مضرات آن گریبانگیر همه آحاد ملت است، لذا مسئولان باید برای ساماندهی آن تدابیری بیندیشند. و افراد دلسوز علاوه بر این، هنگام افزایش آگاهی، باید مراقب باشند که خود و خانواده خود را از آسیب محافظت کنند، نه فقط از مزایای آن.

3- همه مسئولان باید با شفاف سازی فضا، اطلاع رسانی به موقع و بیان خدمات و فرصت ها علاوه بر خطاها و کاستی ها و جلب اعتماد مردم که یکی از بالاترین ارکان است، از دروغگویان و انتقام جویان سوء استفاده کنند.

رابعاً: مسئله حجاب یکی از احکام مهم و ضروری دین مبین اسلام است که فواید و برکات فراوانی برای جامعه و افراد آن دارد و زنان و دختران جامعه اسلامی ما طبیعتاً به آن توجه دارند. اجرای آن در سطح جامعه مستلزم فرهنگ‌سازی عمیق، فراگیر و بیشتر است، این درست است و اگر راهکارها یا رفتارهایی در این راستا مناسب نیست، باید اصلاح شود.

پنجم: نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش عمومی است و تضعیف آن یکی از خطرناک ترین اهداف دشمن برای تهدید موجودیت ایران اسلامی است.

ششم: قوه قضائیه باید به دور از هیاهو باشد و همه جوانب را در نظر بگیرد و به همه وقایع اخیر رسیدگی و با مجرمان در هر پست و مقام و موقعیت اجتماعی برخورد قانونی کند و جزئیات را به اطلاع مردم شریف برساند.

هفتم: عموم مردم عزیز بدانند که این امت و دولت و نظام جمهوری اسلامی با فرهنگ اصیل و استوار خود در معرض کینه و توطئه و هجمه دشمنان و منافقین در سطح کشور قرار دارد تا به نقطه پایانی برسد. پیروزی و با غلبه بر نقشه های آنان، این دشمنان ادامه خواهند داشت. ضامن این پیروزی همچون گذشته، ایستادگی و تلاش برای حرکت در جهت پیشرفت و تقویت کشور است. مسئولان به عنوان خادمان مردم باید در این راه اهتمام داشته باشند و آسایش و مشکلات مردم را حل کنند.

در خاتمه خضوع از درگاه خداوند متعال خواستارم و عزت اسلام و ملت شریف و مؤمن ایران و مسلمانان جهان و علو درجات شهدا و جان باختگان حوادث اخیر را مسالت دارم. . و برای خانواده هایشان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند منان مسئلت دارم.

هفته گذشته همزمان با برخی اعتراضات و انتقادات مردمی در برخی شهرهای کشور، به بهانه درگذشت خانم مهسا امینی، عده ای نیز در خیابان ها تجمع کردند و به اموال عمومی آسیب رساندند و به مقدسات اسلامی توهین کردند.

پس از هتک حرمت اغتشاشگران به قرآن و مقدسات اسلام و پیروی از فراخوان هیئات مذهبی برای تجمع و راهپیمایی و محکومیت این اقدام به نام رسول خدا این اجتماع عظیم مردمی، این مراسم برگزار شد. امروز در چندین استان کشور و مردم اقدامات شورشیان را محکوم کردند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا