اقتصادی

محبی نژاد: اصلاح شیوه قیمت‌گذاری و تامین نقدینگی لازمه جهش تولید است

دبیر انجمن صنایع همگن تولیدکننده قطعات با اشاره به اشاره رهبر ارشد به جهش در تولید در سال جاری و پتانسیل تولیدکنندگان داخلی برای افزایش تولید خودرو ، معتقد است رفع موانع و چالش های پیش روی صنعت قطعه سازی به عنوان یک نیروی محرک در صنعت خودرو. وحدت و ثبات رویه ها در تصمیم گیرندگان ملی ، قطعاً چرخ خودرو دوباره حرکت خواهد کرد و جهشی در تولید با کیفیت خواهیم دید.

به گزارش تیتر اول ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر خود با روسای سه قوه و سایر اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، با ارائه راهکارهای پیشنهادی کارشناسان و متخصصان در چهار موضوع “کسری بودجه” ، “سرمایه گذاری دولت و نهاد سازی”. “جنرال” ، “جهش تولید” و “حمایت از بینوایان” خاطرنشان كردند كه ، علی رغم كارهای انجام شده ، شعار “جهش محصول” مطابق انتظار محقق نشد.

کارشناسان دولتی و غیردولتی برخی از استراتژی های خاص را برای تولید پرش از جمله افزایش تولید خودرو با تکیه بر توانایی تولیدکنندگان قطعات داخلی پیشنهاد کرده اند.

در این زمینه ، آرش محبی نژاد ، دبیر انجمن تولیدکنندگان همگن رانندگی و قطعات یدکی ، با تیتر اول مصاحبه کرد ، ضمن اینکه تأکید کرد که صنعت ملی قطعات در حال حاضر وضعیت خوبی برای هدایت صنعت خودرو ندارد و “برای رسیدن به این تعاریف ، یک برنامه جهش تولید وی گفت: “در واقع باید جواب دهد.” البته در این زمینه ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) با همکاری سازمان نوسازی توسعه صنعتی (ایدرو) و تولیدکننده های قطعه ، طرح مقدماتی را تهیه کرده است که یکی از آنها “افزایش گردش تولید” است.

وی افزود: اما لزوم اصلاح نحوه قیمت گذاری خودروها و قطعات آنها ، شاه بیت یک برنامه جهش تولید است ، علاوه بر این ، تأمین نقدینگی به ریال و تأمین ارز صنعت خودرو یکی از الزامات رانندگی و اجرای برنامه پرش تولید است. با هم پایه های لازم برای تحقق واقعی جهش تولید را تشکیل می دهند و در نهایت ، افزایش تولید و جهش را با گذشت زمان نشان می دهند. ما بقیه سال خواهیم بود.

این فعال لوازم یدکی خودرو تأکید کرد که صنعت خودرو و به ویژه صنعت قطعات خودرو احتمالاً تنها بخش خصوصی تحت تحریم مستقیم است. بنابراین تهیه و اجرای برنامه ضد تحریم ضروری است. امیدواریم با دستور مقام معظم رهبری ، مسئولان و نهادهای مربوطه به نتیجه قانع کننده ای برسند و به نتیجه برسند.

محبی نژاد تصریح کرد: شاید تصمیم کمی دیر گرفته شده باشد اما در هر صورت این اقدام دیرهنگام بهتر از اقدام نکردن است. با توجه به مشاوران قوی رئیس اجرایی و اطلاعات و تجزیه و تحلیل جامع انجام شده توسط دفتر وی ؛ به ویژه ، معاون خانه اقتصاد فعالانه ، ماهرانه و متفکرانه درگیر این موضوع بوده و سرانجام به این نتیجه رسیده است که حل مشکلات تولیدکنندگان قطعات باعث حل بیشتر مشکلات صنعت خودرو خواهد شد.

وی افزود: تولید قطعات به عنوان یک نیروی محرکه در این شکل به هر شکل با کل زنجیره تامین بیش از 60 صنعت را در بر می گیرد ؛ بنابراین با حل چالش های پیشرو و تأمین بسترهای لازم ، قطعاً چرخش چرخ خودرو و جهش رو به جلو را شاهد خواهیم بود. ، اگر یک موقعیت و ثبات رویه مشترک در گروه تصمیم گیرندگان و تصمیم گیرندگان دولت اتخاذ شود ، ما به سمت جهشی در تولید با کیفیت حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا