عمومی

۱۳ باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران متلاشی شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرهنگ محمدرضا کردان پیش از ظهر وی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از انهدام 13 باند قاچاق اشیاء تاریخی و فرهنگی در مازندران در دو ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در دو ماهه نخست امسال 40 نفر در مناطق غیرمجاز دستگیر شده اند. . 15 دستگاه فلزیاب در حین حفاری کشف و 13 باند منهدم شد.

وی افزود: میراث فرهنگی متعلق به همه مردم است بنابراین حفظ این میراث ملی و مبارزه با حفاری های غیرمجاز خارج از محدوده و اولویت های خاص سازمان است. خارج از سازمان هست.

فرمانده حوزه پدافند اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به اینکه یکی از خواسته های ما در این حوزه اجرای قوانین موجود است، خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از خواسته های ما اجرا می شود. وی افزود: مجازات این گونه جرائم عموماً به جزای نقدی و حبس موقت کاهش می یابد که متأسفانه برای جبران خسارات ناشی از تخریب اماکن تاریخی یا استرداد اشیاء فرهنگی کافی نیست.

وی یادآور شد: امیدواریم همه نهادها و ارگان های ذیربط به ویژه سازمان های مردم نهاد در حفظ این تاریخ تلاش و کوشش کرده و ارزشمند باقی بمانند و در رفع موانع موجود تلاش کنند.

دکمه بازگشت به بالا