جامعه

لیست خدمات پلیس +10، انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

هنگام سوال در مورد وضعیت غیرقانونی خودرو

یکی از خدماتی که دفاتر پلیس +10 ارائه می دهد وضعیت خلافی خودرو است. شما می توانید با مراجعه حضوری یا مراجعه حضوری به شعب مختلف، وضعیت خلافی خودرو خود را استعلام کنید. پلیس +10 روش های مختلفی را برای رسیدگی و پرداخت تخلفات خودرو آماده کرده است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود.

درخواست پیامکی: برای این کار کافی است شماره VIN درج شده روی کارت خودرو را به شماره 1101202020 ارسال کنید و پس از ارسال کد، مبلغ تخلف به اضافه تعداد تخلفات و آخرین تاریخ به روز رسانی خلافی خودرو خواهد بود. از هزینه سیم کارت کسر می شود و در صورت عدم شارژ سیم کارت هیچ پیامکی برای شما ارسال نمی شود.

استعلام با مراجعه به دفاتر پلیس +10: اگر در تهران هستید می توانید به پلیس +10 تهران مراجعه کنید. دفاتر +10 را در مناطق مختلف خواهید یافت. به عنوان مثال اگر در جنوب تهران هستید با مراجعه به پلیس +10 جنوب تهران و پرداخت هزینه می توانید به راحتی از وضعیت خلافی خودرو خود مطلع شوید.

تمدید یا صدور گواهینامه

از جمله خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور و تمدید مجوز می باشد. برای اخذ گواهینامه رانندگی باید در آزمون های عملی و تئوری برای صدور گواهینامه گذرانده شود. همچنین در صورت منقضی شدن گواهینامه می توانید از طریق دفاتر پلیس +10 گواهینامه خود را پیگیری و تمدید کنید.

چگونه از وضعیت گواهینامه خود مطلع شوم؟

با ارسال عدد 1 به سامانه 1100 می توانید وضعیت گواهی را بررسی کنید. با ارسال به سامانه مذکور شماره 1 سرویس پلیس +10 را شروع می کنید. اگر قبلا از خدمات ارائه شده در این سامانه استفاده کرده اید، پیغامی دریافت می کنید که صحت اطلاعات را بررسی کنید و می توانید با ارسال عدد 0 این کار را انجام دهید.

از این طریق می توانید از وضعیت گواهینامه خود مطلع شوید. خدمات این سامانه محدود به مجوز نیست و می توان از آن برای دسترسی به تعداد زیادی از خدمات پلیس مانند کارت خودرو، گواهی سوء پیشینه و موارد دیگر استفاده کرد. هزینه استفاده از این سامانه به ازای هر پیامک 100 تومان می باشد.

صدور کارت سوخت

اگر قصد ثبت نام کارت سوخت و دریافت سهمیه بنزین را دارید باید به این دفاتر مراجعه کنید. برای دریافت کارت سوخت و پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +10 اقدام کنید. خیلی ها هستند که نمی دانند برای دریافت کارت سوخت خود به کدام اداره مراجعه کنند. برای درخواست کارت سوخت کافیست به کلانتری +10 مراجعه کنید.

بدیهی است مالکانی که اطلاعات خود را در سامانه مدیریت موبایل ثبت کرده و در تماس های قبلی شماره حساب کارت اعتباری خود را ارائه کرده اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای دریافت کارت سوخت از طریق مراجع انتظامی ندارند و کارت سوخت آنها بر اساس اطلاعاتی که جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت پست دریافت و به آنها تحویل می دهد.

صدور پروانه کسب

لیست خدمات پلیس +10 انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور پروانه کسب است. جواز کسب، مجوز مهمی است که صاحبان مشاغل باید آن را دریافت کنند.

در صورت نداشتن پروانه کسب، امکان ایجاد محدودیت در کسب و کار، ایجاد مشکلات قانونی و حتی پلمپ محل کسب تا دریافت گواهی پروانه کسب وجود دارد. بنابراین، اگر قصد راه اندازی کسب و کار را دارید، توصیه می شود گواهی مجوز کسب و کار را دریافت کنید.

یکی از خدمات پلیس +10 صدور کارت گواهینامه است که با مراجعه به نزدیکترین کلانتری قابل پیگیری است.

صدور گواهی مبدا بد

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور گواهی سوء پیشینه می باشد که متقاضیان می توانند با مراجعه به کلیه مراکز پلیس +10 جهت صدور گواهی سوء پیشینه درخواست خود را ثبت نمایند. برای دریافت این گواهینامه مدارک زیر مورد نیاز است:

  • سه بار چهار عکس: بهتر است عکس جدید ارسال کنید. عکس باید رنگی، تمام رخ، بدون عینک و با زمینه سفید باشد. خانم ها باید شئونات اسلامی را رعایت کنند و عکس بدون آرایش باشد.
  • پرداخت گواهی مبدأ خوب که حدود 50 هزار تومان است و در صورت درخواست نسخه دوم و سوم حدود 15 هزار تومان به مبلغ قبلی اضافه می شود. هزینه باید از طریق دستگاه کارتخوان اداری پرداخت شود.
  • اخذ و تکمیل معرفی نامه از محل درخواست گواهی مبدا بد و یا تکمیل پرسشنامه مربوط به گواهی مبدا بد
  • با ارائه اصل شناسنامه، شناسنامه و کپی آنها
  • آدرس دقیق و کد پستی محل سکونت را ذکر کنید

نکته: در صورتی که می خواهید از سفارت یا دفتر خارج از کشور گواهی مبدأ بد بگیرید، باید پاسپورت خود و کپی صفحه اول را نیز به همراه مدارک ذکر شده ارائه دهید.

خدمات استخدام

لیست خدمات پلیس +10 انجام 7 خدمت از طریق دفاتر پلیس +10

یکی از قوانین مهم در ایران خدمت سربازی برای تمامی مردان بالای 18 سال است. برای تعیین تکلیف سربازی باید با پلیس +10 تماس بگیرید. زمانی که به دفاتر پلیس مراجعه می کنید، می توانید از خدمات ارائه شده توسط این دفاتر استفاده کنید.

در میان خدمات خدمت اجباری ارائه شده توسط پلیس +10، امکان پیگیری انواع معافیت های سربازی برای افراد مختلف مانند معافیت سربازان فراری وجود دارد.

صدور و تمدید گذرنامه

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید نیاز به ویزا یا پاسپورت دارید که خدمات مربوطه توسط پلیس +10 به عموم مردم ارائه می شود. برای دریافت پاسپورت باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • عکس بیومتریک بدون کلاه، کراوات، عینک، آرایش و غیره.
  • ارائه کارت شناسایی عکس دار برای افراد بالای 15 سال
  • ارائه دفترچه بیمه و مجوز کار برای افراد بالای 18 سال
  • کودکان زیر 6 سال باید +10 در ایستگاه پلیس داشته باشند.

صدور بیمه نامه حوادث برای مسافران خارجی

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط پلیس +10 صدور بیمه نامه حوادث برای مسافران خارجی است که در تمامی دفاتر پلیس +10 قابل انجام است.

در این مقاله لیستی از خدمات پلیس +10 ارائه شده است. لازم به ذکر است برخی از خدمات معرفی شده مانند رسیدگی به تخلفات خودرو به صورت حضوری نیز ارائه می شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر نیست.

دکمه بازگشت به بالا