بین الملل

لودریان: به رسمیت شناختن طالبان فعلا مورد توجه فرانسه نیست

وزیر خارجه فرانسه با تأکید بر اینکه فرانسه در حال حاضر به رسمیت شناختن جنبش طالبان به عنوان دولت در افغانستان توجهی ندارد ، اظهار داشت که اظهارات اخیر رهبران جنبش برای به رسمیت شناختن بین المللی کافی نیست.

وزیر امور خارجه فرانسه ژان ایو لدریا در مصاحبه با کانال فرانسوی BFMTV گفت: “من می دانم که آنها (طالبان) در تلاش برای به رسمیت شناختن بین المللی هستند ، اما این برای اظهار نظر کافی نیست ، باید اقدامی انجام شود.”

وی گفت: “وقتی قدرت را به زور به دست می گیرید ، مشروعیت ندارید. ما طالبان را می شناسیم و می دانیم که شما در گذشته چه کار کرده اید و خشونت های اخیر که برخی از آنها مرتکب شده اند.”

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به اینکه موضوع به رسمیت شناختن طالبان در حال حاضر یک موضوع فرانسوی نیست ، توضیح داد که منافع دولت بر اساس بازگشت شهروندان فرانسوی است.

لودریانس توضیح داد که اوضاع اکنون آشفته به نظر می رسد و بر لزوم هوشیاری تاکید کردند تا کشور به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود.

وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که 25 فرانسوی و 184 افغانی که در جامعه مدنی کار می کردند و مستحق حفاظت بودند پس از عملیات سخت شبانه در کابل تخلیه شده اند که نشان می دهد آنها به ابوظبی منتقل شده اند.

لودریان گفت ، فرانسه همچنین چهار تبعه هلندی ، یکی ایرلندی و دو کنیایی را اخراج کرد. لادیان با اشاره به اینکه در نتیجه این عملیات ، اکثر شهروندان فرانسوی و همچنین افغان هایی که در سفارت فرانسه در کابل پناه گرفته بودند ، آنجا را ترک کردند ، توضیح داد که خدمات سفارت به فرودگاه بین المللی کابل منتقل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا