اقتصادی

اقتصاد فرانسه تا دو سال دیگر سرپا نخواهد شد!

بانک مرکزی فرانسه در گزارشی اعلام کرد حداقل دو سال طول می کشد تا اقتصاد این کشور بهبود یابد.

گزارش جدید بانک مرکزی فرانسه درباره وضعیت اقتصاد این کشور حاکی از آن است که حداقل دو سال طول می کشد تا شرکت ها به سطح قبل از بحران بازگردند. براساس اعلام اقتصاد بانك فرانسه ، امسال 10.3 درصد كاهش خواهد یافت و به 6.9 درصد در سال گذشته می رسد كه اگر اقتصاد در دوران جنگ جهانی دوم بهبود یابد ، حتی بدتر نیز خواهد شد. بود.

تعطیلی مشاغل نیز روی نرخ بیکاری تأثیر جدی خواهد داشت ، با پیش بینی بانک مبنی بر اینکه نرخ بیکاری در نیمه اول امسال به 11.8 درصد خواهد رسید. طبق سناریوی بدبینانه ، موج دوم بیماری همه گیر کویت-19 بر دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا تأثیر خواهد گذاشت – 16 درصد در سال جاری ، 6 درصد در سال آینده و 4 درصد در سال آینده.

دولت فرانسه در نظر دارد تا در هفته های آینده از سومین بسته محرک اصلی خود رونمایی کند تا اثرات تاج آن را بررسی کند. این کشور یکی از چهار مرکز اصلی درگیری با کورونا در اروپا است و حدود 29000 فرانسوی از Qovid-19 درگذشتند. پیش بینی می شود این بسته یارانه نقدی برای شهروندان فرانسوی به 5،000 یورو برای شهروندان فرانسوی زیر 18 سال و تا 8،000 یورو برای شهروندان بالای 18 سال افزایش یابد.

طبق برنامه های دولت قبلی ، پیش بینی می شد نرخ بیکاری فرانسه تا پایان سال 2022 به زیر 7 درصد برسد که با توجه به شرایط فعلی بعید به نظر می رسد موفق باشد.

طبق آمار مرکز آمار فرانسه ، فعالیت اقتصادی در فرانسه 19 درصد کمتر از قبل از بحران بود و پیش بینی می شود رشد اقتصادی تا پایان سه ماهه دوم به منهای 15.3 درصد برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا