فرهنگ و هنر

اکران عمومی انیمیشن‌های کانون در سینماهای فرانسه

سه انیمیشن از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک فیلم بلند با عنوان “کلاغ شگفت انگیز و گنجشک” در سینماهای فرانسه منتشر شد.

به گزارش تیتر اول ، شرکت های پخش فیلم در فرانسه برای دومین بار سریال “کلاغ شگفت انگیز و گنجشک” را در قالب دیجیتال به نمایش گذاشته اند.

این مجموعه شامل سه فیلم کوتاه انیمیشن تولیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان “کلاغی که می خواست قدرتمندترین باشد” به کارگردانی محمدعلی سلیمان زاده ، محصول سال 1998 ، “روز کلاغ” ساخته عبدالله علیمراد ، تولید سال 2005 است. و “دانه های گنجشک و پنبه” به کارگردانی مرتضی احدی ، محصول سال 2006.

براساس اخبار ، سریال “کلاغ شگفت انگیز و گنجشک” برای اولین بار در سال 2007 در قالب 35 میلی متر و در عرض 45 دقیقه توسط شرکت پخش “VPET” برای کودکان بالای سه سال و خانواده های آنها به نمایش عمومی در آمد.

با توجه به فیلمبرداری این مجموعه و با حمایت موسسات سینمایی Benshi و AFCAE ، این انیمیشن ها به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی سینماهای فرانسه قرار بود در تاریخ 25 مارس 2020 مجدداً اکران شوند. به تعویق افتاد

تاکنون این سه فیلم کوتاه هر کدام جوایز جشنواره های ملی و بین المللی را از آن خود کرده اند.

به ترتیب ، کلاغ ، که می خواست قوی ترین باشد ، برنده جایزه فیل نقره ای در جشنواره فیلم Hyderabad در هند ، روز کلاغ برنده جایزه فیل نقره ای در جشنواره بین المللی فیلم کودکان در هند و جایزه ویژه هیئت داوران در جشنواره فیلم مک پاپ مکزیک Sin Paranano و Sparrow. و دانه های پنبه “برنده جایزه ویژه جشنواره Visamburg در فرانسه شده است.

لازم به ذکر است که از سال 2001 ، 48 فیلم کوتاه از کانون پرورش فکری در مجموعه های مختلف پرورش فکری به نمایش درآمده است که حتی برخی از آنها به فرانسه نیز دوبله شده اند.

اکران عمومی مجدد سریال Amazing Crow و Sparrow در قالب دیجیتال از 10 سپتامبر 2020 (9 سپتامبر 2020) در سینماهای فرانسه آغاز شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا